آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ادعای رئیس اف بی ‌آی در باره فعالیت‌های اطلاعاتی چین



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , رئیس اف بی ‌آی
رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شده است که هر ۱۰ ساعت یک پرونده جدید ضدجاسوسی علیه چین تشکیل می‌شود و پکن به دنبال آن است که به هر قیمت که شده تنها ابر قدرت جهان شود. 

به نوشته تارنمای انگلیسی بی‌بی سی، کریستوفر ری روز گذشته در اندیشکده راستگرای هادسن ادعا کرد که دولت چین کارزاری چند لایه و چند وجهی را علیه آمریکا آغاز کرده و با هدف قرار دادن شهروندان خود در خارج از این کشور از آنان می‌خواهد که به چین بازگردند. رئیس اف بی‌آی چین را متهم کرد که به دنبال دستیابی به نتایج تحقیقات آمریکا درباره ویروس جدید کرونا است.

 

ری  افزود: چین درگیر اقدام‌هایی بسیار گسترده شده و با به کار گرفتن تمامی ارکان حکومت به دنبال آن است که به هر قیمتی که شده تنها ابرقدرت جهان شود.

 

مدیر اف‌بی‌آی مدعی شد که چین برای این اقدامات خود رشوه و حق السکوت می‌پردازد تا از این طریق بر سیاست‌های آمریکا تاثیر گذارد.

 

ری گفت: «به طور متوسط هر ۱۰ ساعت یک پرونده ضدجاسوسی مرتبط با چین تشکیل می‌دهیم و تقریبا نیمی از ۵ هزار پرونده ضدجاسوسی جاری در آمریکا مربوط به چین است.»

وزیر امورخارجه آمریکا دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن صدور روادید برای برخی مقامات چین را محدود می‌کند زیرا این کشور مانع سفر دیپلمات‌ها، روزنامه‌نگاران و گردشگران آمریکایی به تبت شده است.

 

مایک پمپئو به با اشاره به آنچه نقض حقوق بشر دولت چین در تبتا و همچنین عدم موفقیت پکن در جلوگیری از تخریب محیط زیست در نزدیکی رودخانه‌های اصلی آسیا خواند، گفت دسترسی به مناطق تبت به طور فزاینده برای ثبات منطقه‌ای ضروری است.

 

چین تاکید کرده است که هیچ نیروی بیگانه‌ای حق ندارد در مسائل داخلی تبت و امور مرتبط با این منطقه خودمختار در جنوب غرب چین مداخله کند و پکن هرگز چنین امری را بر نمی‌تابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------