کشف فعالیت‌های مخفیانه اتمی کره شمالی



تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان دهنده پایگاه مخفیانه ساخت تسلیحات هسته‌ای کره شمالی آن هم چند روز پس از آن است که سازمان ملل اعلام کرد رهبری این کشور حالا ابزار اتمی دارد که می‌تواند بر روی موشک‌های بالستیک سوار شود. 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه سان، این تصاویر ماهواره‌ای از "مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک" نشان دهنده افزایش نگران کننده فعالیت‌ها در کارخانه کنسانتره اورانیوم پیونگسان در کره شمالی است.

 

تحلیلگران می‌گویند، این تصاویر نشان دهنده ظرفیت کره شمالی در افزایش برنامه تسلیحات اتمی است.

 

ویکتور چا، مشاور ارشد و رئیس بخش کره مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک گفت‌: این کارخانه در ۴۵ کیلومتری منطقه غیرنظامی شده کره شمالی قرار دارد و کنسانتره اورانیوم را که برای سوخت راکتورهای اتمی در بازتولید مواد شکافت‌پذیر هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، تولید می‌کند.

 

وی ادامه داد:‌ این تصاویر جدید سرنخ‌هایی را می‌دهد که کره شمالی در حال توسعه برنامه مناقشه برانگیز اتمی خود آن هم به صورت مخفیانه است. در میان فعالیت‌های اخیر می‌توان به افزایش پسماندهای معدنی در منطقه اشاره کرد. این پسماندها پس از استخراج سنگ معدن محتوی اورانیوم برجای می‌ماند. البته براساس این فعالیت‌ها هنوز دقیق مشخص نیست که کره شمالی چه تعداد سلاح اتمی دارد.

 

اخیرا، اطلاعات به دست آمده از کره شمالی نشان داده که این کشور ظرفیت استفاده از موشک‌های مسلح به کلاهک اتمی برای هدف قرار دادن آمریکا و سایر اهداف در غرب را دارد.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مخفیانه اتمی کره شمالی
 
 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,مخفیانه اتمی کره شمالی
  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------