بایدن «ترامپ» و جمهوریخواهان را به سوء استفاده از قدرت متهم کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رئیس جمهور این کشور و رهبر اکثریت سنا را به سوء استفاده از قدرت و قانون اساسی آمریکا متهم کرد 

به گزارش مهر به نقل از گاردین، با مرگ «روث بیدر گینسبرگ» قاضی لیبرال ۸۷ ساله و عضو دیوان عالی آمریکا در روز جمعه، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور از قصد خود برای انتخاب یک زن جهت تصاحب این کرسی خالی در روزهای آتی خبر داد.

 

در واکنش به اعلام این خبر از سوی ترامپ، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و معاون پیشین «باراک اوباما» روز یکشنبه از جمهوریخواهان مجلس سنا خواست که مانع از اقدام ترامپ برای تعیین جانشین گینسبرگ شوند.

 

بایدن که در فیلادلفیا سخنرانی می کرد، خواستار شنیده شدن صدای مردم شد. وی «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا را به ریاکاری و تدلیس متهم کرد؛ زیرا وی در سال ۲۰۱۶ از انتصاب «مریک گارلند» گزینه موردنظر باراک اوباما برای کرسی دیوان عالی ممانعت کرده بود.

 

معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود گفت: «روی سخن من با رئیس جمهور ترامپ و میچ مک کانل نیست، [چون] آنها هرکاری که می خواهند انجام می دهند. روی سخن من با جمهوریخواهان سنا است که در اعماق وجود خود می دانند که چه چیزی برای این کشور درست و با قانون اساسی سازگار است».

 

وی در ادامه افزود: «در حال حاضر مردم این کشور با آرای خود آینده خود را انتخاب می کنند. به زور تحمیل کردن یک نامزد از طریق مجلس سنا صرفاً اقدامی از سر قدرت سیاسی خام دستانه است و باور ندارم که مردم آمریکا این موضوع را تاب آورند».

 

بایدن در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید کرد که اقدامات ترامپ و میچ مک کانل نشاندهنده «سوءاستفاده از قدرت و سوء استفاده از قانون اساسی است».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------