اوضاع بایدن در میان سیاه پوستان و لاتین تبارها خراب است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,بایدن

 

 این گردهمایی در واقع تجمعی بود برای دور هم نشاندن و بسامان کردن ده‌ها نفر از مفاخر پایدار و برجسته سیاه‌پوست: از «جی‌زی» گرفته تا «کارلاماین تا گاد» شخصیت رادیویی و تا وکیل حقوق مدنی «بن کرامپ». کامالا هریس، نامزد معاونت ریاست جمهوری، ریاست این جلسه مجازی را بر عهده داشت؛ جلسه‌ای که یک سوال آزار دهنده و البته اساسی را برای کارزار انتخاباتی بایدن مطرح می‌کرد: چگونه مردان سیاه پوست بیشتری را جلب کنیم؟ فراخوان هفته گذشته دومین فراخوان در چند هفته‌ای بود که تمرکز آن بر جاذبه بایدن برای رأی‌دهندگان مرد سیاه پوست قرار داشت.

 

کرامپ می‌گوید جو و فضای غالب، فضایی مثبت بود. اما حاضران در مورد نگرانی‌های خود واقعا صریح بودند و از بایدن می‌خواستند تا پیام مثبتی مخابره کند. بنابراین، این پیام «نباید فقط ضد ترامپ باشد بلکه باید کاری باشد که ما می‌خواهیم انجام بدهیم».

 

احتمال تکرار کابوس 2016؟

«لورا بارون لوپز»، «مارک کاپوتو» و «النا شنایدر» در گزارش ۱۸ سپتامبر برای پولیتیکو نوشتند، یکی از حاضران که نخواست نامش فاش شود، می‌گفت:«ما می‌دانیم که زنان سیاه، ستون فقرات حزب هستند. اما این مردان هستند که باید عملکردشان نمود بیشتری داشته باشد». اما در حال حاضر، این مردان عملکرد ضعیفی دارند. بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، مردان لاتین تبار هم چنین هستند؛ موضوعی که هریس به تازگی در نشست‌های خود در «Zoom» با تاثیرگذاران اسپانیایی تبار به آن پرداخت.

 

کرامپ می‌گفت، مردان سیاه و لاتین تبارها باید متقاعد شوند که بایدن منافع آنها را نمایندگی می‌کند. مردان سیاه پوست می‌خواهند از بایدن در مورد فرصت‌هایی برای بهبود کسب و کارها و اصلاحاتی در زمینه اقتصاد، عدالت قضایی و اصلاح پلیس بشنوند. دموکرات‌ها می‌گویند، طی سال‌ها، حزب دموکرات همواره اولویتی به مردان لاتین تبار نداده است و همین موجب بی‌تفاوتی و ناامیدی آنها از سیاست شده است. دموکرات‌ها به پولیتیکو می‌گویند، برخی مردان هیسپانیک با ریشه‌هایی در کشورهای آمریکا لاتین که تاریخی درازدامن از «مردان قدرتمند» دارند جذب گزافه‌گویی‌ها و خودستایی‌های ترامپ شده‌اند به ویژه در فلوریدا. برخی مردان جوان سیاه‌پوست یا لاتین تبار می‌توانند با رأی دادن به شخص ثالث یا اساسا رأی ندادن و در کنجی نشستن، اعتراض خود را بیان کنند. برخی از مرددها در میان آن مردمان در ایالت‌هایی که صحنه نبرد است مانند آریزونا و میشیگان می‌توانند تعیین‌کننده انتخابات باشند.

 

«کورنل بلچر»، نظرسنج کهنه کار که در کمپین اوباما کار می‌کرد و فردی آفریقایی- آمریکایی است، می‌گفت: «این به این معنا نیست که آنها برای ترامپ خوش رقصی می‌کنند.» اما بلچر می‌گفت: «آنها تفاوت زیادی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان نمی‌بینند». زنان سیاه پوست و لاتین تبارها دو تا از معتبرترین گروه‌های انتخاباتی برای بایدن هستند و انتظار می‌رود که او همچنان حمایت اکثریت بزرگی از مردان‌سیاه و لاتین تبار را داشته باشد. اما از آنجا که بایدن می‌خواهد همان سطح از حمایتِ دوران اوباما در میان رأی‌دهندگان رنگین پوست را تکرار کند، مصاحبه‌های پولیتیکو با بیش از ۲۰ نفر از استراتژیست‌های دموکرات، قانونگذاران، نظرسنج‌ها و فعالان نوعی تردید در بخشی از سیاهان و لاتین تبارها را نشان می‌دهد. کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در تلاش است تا از این دوسوگرایی بهره ببرد.

 

جمهوری‌خواهان به شدت روی رأی سیاهان حساب باز کرده‌اند برای این کار هزینه‌ای بیشتر از دموکرات‌ها در رسانه‌هایی مانند فیس‌بوک خرج می‌کنند. هفته گذشته کمپین ترامپ یک عدد ۶ رقمی را در زمینه تبلیغات در بازارهای رادیویی شهری اختصاص داد که «هرشل واکر»، بازیکن سابق NFL، و «ورنون جونز» جمهوریخواه و نماینده ایالت دموکرات جورجیا را برجسته ساخت.

 

یک هفته پس از آنکه بایدن، هریس را به‌عنوان معاون خود برگزید، این کارزار یک «مرکز اجتماع» مشترک سیاه- لاتین را در فیلادلفیا افتتاح کرد. آنها همچنین یک دفتر میدانی را اوایل سال جاری در میلواکی در خیابان مارتین لوترکینگ افتتاح کردند که اولین مورد از چنین اقدامی برای یک نامزد جمهوریخواه بود. سناتور برنی سندرز، رقیب سابق بایدن، در مصاحبه‌ای اخیر با پولیتیکو گفت، در راستای جمع آوری آرای جامعه لاتین تبار، کمپین بایدن باید فراتر از دموکرات‌های قدیمی رفته و به رهبران اصلی لاتین تباری که با جوانان و جوامع‌شان در تماس هستند دسترسی یابد. در اصل، کلید موفقیت بایدن این است که رهبران اصلی جامعه لاتین تبار را دریابد تا به واسطه آنها بتواند به درون این جامعه دسترسی یابد. سندرز می‌گفت:«تصور می‌کنم این احتمال وجود داشته باشد که اگر این کار انجام نشود، مشارکت در جامعه لاتین تبار می‌تواند کمتر از آن چیزی باشد که ما می‌خواهیم و این می‌تواند باعث شود که بایدن آرای برخی ایالت‌های بسیار مهم را از دست بدهد». کشیش «آل شارپون» هم می‌گفت مدام تماس‌هایی از سوی مردان سیاه‌پوست با «شوی رادیویی» او گرفته می‌شود و می‌پرسند طرح دموکرات‌ها برای آنها چیست. او می‌گفت:«مردان سیاه پوست با من تماس می‌گیرند و می‌گویند، آنها در مورد ما چه برنامه‌ای در سر دارند؟».

 

«چاک روچا»، مشاور ارشد سابق کمپین ریاست جمهوری سندرز، می‌گفت «Super PACs» ‌ها یا «کمیته‌های اقدام سیاسی» صدها میلیون دلار را خرج تبلیغات می‌کنند که «با مردم سفید پوست سخن بگویند.» در عوض کمیته‌هایی که از سوی لاتین تبارها اداره می‌شوند حدود ۶ میلیون دلار کمک جمع آوری کردند. روچا می‌گفت:«آنها از هیچ اقدامی برای سفیدپوستان صرف‌نظر نکرده‌اند اما در این مسیر سنگلاخ‌هایی وجود دارد که برای مردم رنگین پوست همواره نشده است. رأی‌دهندگان سیاه و رنگین پوست، به ویژه مردان لاتین تبار، از معادله خارج شده‌اند.»

 

 مشارکت‌کنندگان

بخشی از اضطرار از تصویر مغشوشی بر می‌خیزد که در نظرسنجی‌های عمومی بروز کرده است. نظرسنجی اخیر دانشگاه «مانموث» نشان داد که بایدن با ۶۷ درصد حمایت از رأی‌دهندگان سیاه پوست، لاتین تبار و آسیایی بسیار جلوتر از ترامپ اما کمتر از میزان آرای متداول رنگین پوستان در جبهه دموکرات هاست. هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶، ۷۴ درصد از همین جمعیت را به دست آورد. بلچر می‌گفت: «تعداد قابل توجهی از رأی‌دهندگان هستند که رأی خود را دیگر به بایدن نمی‌دهند». هفته گذشته، این نظرسنج داده‌هایی را با اعضای کنگره در میان گذاشت که آسیب پذیری نسبی بایدن در میان مردان سیاه پوست، به ویژه جوانان آنها را نشان می‌داد (بلچر در مورد مشخصات این داده‌ها با پولیتیکو صحبتی نکرد). بلچر به بحث دیگری پرداخت که برخی دموکرات‌ها مطرح می‌کنند: اینکه حمایت قدرتمند از بایدن در میان رأی‌دهندگان سفید‌پوستِ تحصیل کرده «دانشگاهی»، در کنار افزایش اندک پشتیبانی از سوی رأی‌دهندگان سفید پوست تحصیل کرده «غیر دانشگاهی» و سالخورده می‌تواند جبران‌کننده ضعف او در میان رأی‌دهندگان رنگین پوست در ایالت‌های محل نزاع باشد. کلینتون میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین را با کمتر از ۸۰ هزار رأی از دست داد و فلوریدا را با کمتر از ۱ درصد.

 

بلچر هشدار داد که اگر دموکرات‌ها فکر کنند که می‌توانند به رأی‌دهندگان سفیدپوست برای تضمین رقابت اعتماد کنند فقط باید سال ۲۰۱۶ را به خاطر بیاورند. اما او افزود که تلاش‌های تبلیغاتی بایدن نشان می‌دهد که او در حال توجه به رأی‌دهندگان رنگین پوست است. بلچر می‌گوید، آسیب پذیری دموکرات‌ها در آن جبهه «قابل حل است». به‌طور اخص در مورد رأی‌دهندگان هیسپانیک، بایدن کار مضاعفی باید در رابطه با مردان لاتین تبار انجام دهد که به نظر می‌رسد که بیشتر از لاتین‌ها به ترامپ گرایش دارند. بر اساس نظرسنجی Equis Research که یک شرکت دموکرات در زمینه نظرسنجی است، در آریزونا، جمعیت لاتین‌ها- که اکثرا آمریکایی- مکزیکی و دموکرات هستند- ۶۲ به ۲۹ از بایدن حمایت می‌کنند. اما یک تغییر قابل توجه در مردان جوان لاتین تبارِ زیر ۵۰ سال وجود دارد که ترامپ در ماه اوت نسبت به اوایل سال گذشته دستاوردهای حاشیه‌ای در میان آنها به دست آورد. این گروه البته عاشق و شیدای ترامپ نیست اگرچه حدود ۲۶ درصد از آنها می‌گویند که بسیار محتمل است که به رئیس‌جمهور رأی دهند.

 

نظرسنجی دیگر Equis نشان داد که در میان رأی‌دهندگان لاتین تبار در فلوریدا، مردان از بایدن با امتیازی ۱۰ درصدی نسبت به ترامپ حمایت می‌کنند اما زنان سیاه پوست تا ۲۱ درصد حامی بایدن هستند. یک نظرسنجی داخلی جداگانه جمهوری‌خواهان از رای‌دهندگان احتمالی هیسپانیک در این ایالت که در اوایل ماه اوت گرفته شد و با پولیتیکو به اشتراک گذاشته شد نشان داد که بایدن و ترامپ در میان مردان ۴۰ به ۳۹ درصد در بن بست قرار دارند در حالی که زنان با ۱۸ امتیاز از دموکرات‌ها حمایت می‌کنند.

 

 دنیای اقتصاد 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------