بایدن ایران و ترکیه را به مداخله در درگیری قره‌باغ متهم کرد/ نانسی پلوسی دچار «زوال عقل» شده است!



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, بایدن ایران و ترکیه
نامزد حزبدموکرات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا با ادعای دخالت ایران و ترکیه در نزاع و دعوای قره باغ، خواهان جلوگیری دولت ترامپ از این'' مداخله'' شد.

 به گزارش ایسنا جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا، در بیانیه ای در مورد سیاست کشورش در زمینه جنگ ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ که در پایگاه اینترنتی خود آورده است، با مطرح کردن ادعایی علیه ایران نوشت:  دولت ترامپ باید از عدم مخالفت با آنکارا دست بردارد و هم به ترکیه و هم به ایران بگوید که خود را از این درگیری عقب بکشند. آماده سازی کردن تسلیحات برای آذربایجان از سوی ترکیه و الفاظ جنگجویانه اش که( آذربایجان را) به راهکاری نظامی ترغیب می کند، غیر مسئولانه است. دست یافتن به حل و فصل دیپلماتیک آسان نخواهد بود اما دولت ترامپ وظیفه دارد کوشش کند. باید سریعاً قبل از آن که افراد بیشتری جان ببازند و درگیری گسترش یابد، این کار را انجام دهد.

 

بایدن ادامه داد:دولت ترامپ باید به آذربایجان بگوید که تلاش های آن در راستای به کارگیری راهکاری نظامی برای این درگیری را تحمل نخواهد کرد. همینطور باید برای ارمنستان روشن کند که مناطق اطراف قره باغ نمی توانند به صورت نامحدود اشغال بمانند و مذاکراتی معتبر بر سر راه حلی پایدار برای این درگیری باید پس از انجام شدن آتش بس آغاز شود.

 

طبق این گزارش، ادعای بایدن درباره دخالت ایران در جنگ قره باغ در حالی مطرح می شود که دولت ایران ضمن محکوم کردن درگیری های نظامی در این منطقه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بارها بر آمادگی خود برای تسهیل روند مذاکرات میان این دو کشور بر سر اختلافات موجود تاکید کرده است.

 

نانسی پلوسی رئیس دموکراتمجلس نمایندگان آمریکا دچار «زوال عقل» شده است!

 

داگ کالینز» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با طرح این ادعا که خانم نانسی پلوسی رئیس دموکرات این مجلس و از مخالفان سرسخت سیاست های دونالد ترامپ دچار «زوال عقل» شده است، با ارائه قطعنامه ای که می‌تواند یکی از تاکتیک‌های جدید انتخابات جناح ترامپ باشد، خواستار برکناری او از پست ریاست شده است.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, بایدن ایران و ترکیه

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: این نماینده جمهوریخواه از ایالت جورجیا گفت بزودی قطعنامه ای را ارائه می دهد که در آن بیان می شود «واضح است که نانسی پلوسی از نظر ذهنی صلاحیت ادامه فعالیت به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را ندارد.»

 

در این قطعنامه، پلوسی به نقض قانون اساسی، هدر دادن وقت مجلس درباره استیضاح و نداشتن صلاحیت متهم می شود.

 

کالینز در توئیتر نوشت: «تمایل نداشتن نانسی پلوسی برای تبعیت از قانون اساسی، در کنار اقدامات اخیر او توانایی ذهنی او را زیر سوال می برد. مهم است که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برکناری او شوند.»

 

واشنگتن تایمز نوشت: اشاره این نماینده به « اقدامات دیگر پلوسی» احتمالا به درخواست هفته گذشته رئیس مجلس نمایندگان مربوط می شود که همزمان با بیماری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا گفت او به دنبال کمیسیون دو حزبی است که بتواند مطابق با اصل ۲۵ قانون اساسی آمریکا رئیس جمهوری را که از نظر عقلانی صلاحیت ندارد، برکنار کند.

 

شبکه خبری فاکس نیوز نوشت: این قطعنامه همچنین پلوسی را متهم می کند که «وقت اکثریت مجلس نمایندگان را صرف تحقیقات بی حاصل و بدون پایه و اساس کرده است و طراح اولین رای گیری حزبی برای آغاز تحقیقات استیضاح از رئیس جمهوری در طول تاریخ این کشور است.

 

واشنگتن تایمز شانس موفقیت تصویب این قطعنامه را اندک پیش بینی کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------