واشنگتن پست: پنتاگون مانع دسترسی تیم بایدن به آژانس‌های جاسوسی است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پنتاگون
واشنگتن پست گزارش داد که دولت ترامپ اجازه ملاقات اعضای تیم انتقالی جو بایدن را با مقامات آژانس های اطلاعاتی آمریکا که تحت کنترل پنتاگون هستند، نمی دهد. 

به گزارش ایرنا، واشنگتن پست جمعه شب نوشت، به گفته مقامات پیشین و کنونی آمریکا، این اقدام دولت ترامپ چشم انداز انتقال قدرت آرام در کشور را تضعیف می‌کند.

 

براساس این گزارش، کارشکنی های ترامپ در پنتاگون مانع تعامل تیم بایدن با رهبران آژانس امنیت ملی، آژانس اطلاعات دفاعی و سایر خدمات جاسوسی ارتش شده است.

 

به گفته مقامات آمریکا، برغم تصمیم اداره خدمات عمومی در ۲۳ نوامبر (۳ آذر) برای صدور ملاقات آژانس‌های فدرال با نمایندگان جو بایدن، اما وزارت دفاع این هفته درخواست های تیم بایدن را رد کرد.

 

ممانعت از دسترسی تیم انتقالی توسط پنتاگون در حالی صورت می گیرد که مشاوران بایدن بیشتر این هفته را با ملاقات با مقامات دفتر مدیر اطلاعات ملی و سیا، آژانس‌هایی که بخشی از جامعه اطلاعاتی ایالات متحده به حساب می آیند اما مستقل از وزارت دفاع هستند، گذراندند.

 

دولت فدرال ایالات متحده آمریکا در ۲۱ آبان جو بایدن را به‌عنوان «برنده ظاهری» انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) به رسمیت شناخت و کار انتقال قدرت به‌طور رسمی آغاز شد.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا در توییتی اذعان کرد، زمان آن رسیده است تا اداره خدمات عمومی «آنچه را باید انجام شود، انجام دهد». وی این اقدام را در راستای منافع کشور برشمرد.

 

امیلی مورفی رئیس سازمان خدمات عمومی دولت ترامپ در نامه‌ای به جو بایدن گفت که منابع لازم برای انتقال قدرت را در اختیار او می‌گذارد.

 

خانم مورفی همچنین افزود، از سوی کاخ سفید تحت فشار قرار نداشته تا انتقال رسمی را به تاخیر بیاندازد و از ترس یا طرفداری (از کسی) تصمیمی نگرفته است.

 

یوهانسون آبراهام مدیر اجرایی انتقال قدرت جو بایدن گفت که این تصمیم یک گام ضروری برای شروع مقابله با چالش‌های پیش‌روی ملت ما از جمله مهار همه‌گیری و کنترل همه‌ جانبه اقتصاد است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------