پنتاگون: همه منابع و خدمات را در دسترس تیم انتقالی بایدن قرار می‌دهیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
اکنون که اداره کل خدمات عمومی آمریکا، "جی‌اس‌ای"، اجازه داده تا جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا و کامالا هریس، معاونش روند انتقال قدرت را آغاز کنند، پنتاگون نیز آغاز روند انتقال قدرت را تایید کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امیلی مورفی، رئیس اداره کل خدمات عمومی آمریکا اوایل روز دوشنبه در نامه‌ای به جو بایدن گفت به تیم انتقالی وی اجازه خواهد داد که علاوه بر دسترسی به بودجه‌های دولتی موجود برای تشکیل دولت جدید، با مراجعه و گفتگو با همتایان خود در نهادهای دولتی، خود را آماده تحویل گرفتن دولت کند.

 

وی افزود: تیم انتقالی جو بایدن می‌تواند به خدمات و منابع پس از انتخابات دسترسی پیدا کنند و من این تصمیم را مستقلا گرفتم و هرگز از سوی هیچ یک از مقامات کاخ سفید برای به تاخیر انداختن این تصمیم‌گیری تحت فشار نبودم.

 

در همین حال وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: براساس تشخیص رئیس اداره کل خدمات عمومی آمریکا، عصر روز دوشنبه پنتاگون با تیم بایدن-هریس و فردی که آنها به عنوان رئیس تیم بررسی آژانس وزارت دفاع تعیین کرده‌اند، تماس گرفت. طبق اساسنامه، سیاست پنتاگون و تفاهم‌نامه میان کاخ سفید و تیم بایدن-هریس، ما فورا اجرای برنامه‌مان برای حمایت از تیم انتقالی بایدن را آغاز خواهیم کرد.

 

به گفته پنتاگون، نیروی ضربت انتقالی وزارت دفاع تمامی ارتباطات این وزارتخانه با تیم بایدن-هریس را برنامه‌ریزی و هماهنگ خواهد کرد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: وزارت دفاع آماده ارائه خدمات و پشتیبانی‌های پس از انتخابات به روشی حرفه‌ای، منظم و کارآمد است به طوری که متناسب با انتظارات عمومی از این وزارتخانه و تعهد ما به امنیت ملی باشد.

 

ساعاتی پس از انتشار متن نامه رئیس اداره کل خدمات عمومی آمریکا، دونالد ترامپ که هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته،‌ در رشته توییتی با تایید این موضوع گفت که دستور داده مراحل اولیه برای انتقال قدرت به بایدن آغاز شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------