آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

علی اف: از کشورهای دوست می خواهم در بازسازی قره باغ حضور فعال داشته باشند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,علی اف
"الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان گفت : می خواهم از رهبران کشورهای دوست درخواست کنم تا شرکت های آنها بعنوان پیمانکار در بازسازی سرزمین های آزاد شده در قره باغ حضور فعال داشته باشند . 

به گزارش سایت ریاست جمهوری آذربایجان ، علی اف روز جمعه طی سخنانی در اجلاس آنلاین شورای سران کشورهای همسود افزود : بودجه مورد نیاز برای امور بازسازی در این سرزمینها را خودمان تامین خواهیم کرد ولی می خواهیم تا در کارهای ساخت و ساز و عمرانی شرکت هایی از کشورهای دوست جلب شوند و در اجرای پروژه های مختلف مشارکت کنند .

 

اتحادیه کشورهای مستقل یا همسود در دسامبر سال ۱۹۹۱ در یک قرار رؤسای کشورهای روسیه، بلاروس و اوکراین و سپس عضو شدن هشت کشور دیگر، شکل گرفت.

 

رییس جمهوری آذربایجان اظهار داشت : پس از پایان جنگ در قره باغ سرگرم بررسی حجم خسارت وارده به این منطقه هستیم و در آینده نزدیک کارهای بازسازی و عمرانی آغاز خواهد شد .

 

وی با اشاره به این که مقدمات این کارها آغاز شده است ، گفت : با این حال در ابتدا با مشارکت کارشناسان بین المللی حجم خسارات وارده به واحد های مسکونی ، بناهای تاریخی و فرهنگی و محیط زیست منطقه را ارزیابی می کنیم و همزمان با آن اجرای پروژه های زیر ساختی آغاز خواهد شد .

 

رییس جمهوری آذربایجان با بیان اینکه تا کنون چند قرارداد در باره ساخت جاده ها و اجرای دیگر پروژه های زیر بنایی امضا شده است ، گفت که در این ارتباط کشورهای دوست را به این فرایند جلب کردیم و خواهیم کرد .

 

علی اف در بخشی از سخنان خود ماموریت صلح بانان روسیه برای حفط صلح و آتش بس در قره باغ را موفقیت آمیز خواند و گفت : صلح بانان روسی ارتباط تنگاتنگ با نهادهای مربوطه در جمهوری آذربایجان دارند .

 

وی با تاکید براین که رژیم آتش بس در منطقه حفظ شده است افزود : به نظرم این رژیم روز به روز تقویت می شود .

 

جمهوری آذربایجان در درگیری های نظامی ۴۴ روزه که از ششم مهر ماه آغاز شد موفق شد بخشی از سرزمین های تحت اشغال خود را از دست نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

 

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت و نیروهای حافظ صلح روسیه برای نظارت بر چگونگی رعایت آتش بس در منطقه مستقر شدند .

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------