آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پارلمان اسرائیل منحل شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پارلمان اسرائیل
رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه اعلام کرد که کنست (پارلمان) اسرائیل منحل و انتخابات زود هنگام در سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد شد. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، «یاریو لوین» رییس پارلمان رژیم صهیونیستی بدون ذکر جزییات تنها گفت که امروز چهارشنبه بیست و سومین کنست اسرائیل منحل و انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی ۲۳ مارس سال آینده (۳فروردین ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

 

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی ۱۲ آذرماه گذشته با اکثریت آرا به کلیات طرح انحلال خود رای داد. بدین ترتیب این رژیم برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده می‌شود.

 

۶۱ نفر از ۱۲۰ نماینده پارلمان به پیش‌نویس قانون انحلال پارلمان رای مثبت و ۵۴ نماینده رای منفی دادند و باقی اعضای پارلمان نیز در جلسه رای گیری حضور نداشتند.

 

بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل و رئیس حزب آبی-سفید این رژیم و وزیران حزب او به این قانون رای مثبت دادند.

 

طبق قانون اسرائیل با انحلال پارلمان، انتخاب زودهنگام پارلمان طی ۹۰ روز برگزار می.شود و این چهارمین انتخابات کنست در کمتر از ۲ سال گذشته است.

 

پارلمان رژیم صهیونیستی ۲۳ آذرماه ۹۸ نیز به علت وجود اختلافات سیاسی به وجود آمده میان احزاب و ناتوانی رهبران در تشکیل کابینه، طرح انحلال کنست را تصویب کرد.

 

با وجود اختلافات ریشه‌ای و حل نشدنی در مدت یک سال گذشته میان احزاب و رهبران سیاسی رژیم صهیونیستی، پارلمان تصمیم به برگزاری انتخابات چهارم گرفته است.

 

اختلاف اصلی حزب آبی - سفید و لیکود به عنوان احزابی که بیشترین شمار نمایندگان در کابینه ائتلافی را دارند، تصویب بودجه بود، حزب تحت رهبری نتانیاهو بر این باور بود که بودجه باید یکسال تصویب شود، اما حزب تحت رهبری گانتس عقیده داشت،لایحه بودجه می بایست ۲ ساله و مطابق با توافق کابینه انجام گیرد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------