آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

پنس هم ترامپ را تنها گذاشت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,پنس
معاون رئیس‌جمهور آمریکا حاضر به حمایت از تلاش‌ها برای رد پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ نشد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اسناد بدست آمده از یک دعوی حقوقی نشان می‌دهد معاون دونالد ترامپ از همراهی با هم حزبی‌های جمهوری خواه خود در ایالت تگزاس برای سنگ اندازی در مسیر تائید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کرده است.

 

در متن شکایت وکلای لوئی گومرت، نماینده جمهوری خواه تگزاس و ۱۱ عضو مجمع برگزینندگان از ایالت آریزونا صراحتا به مخالفت مایک پنس با تلاش‌های آن‌ها برای برهم زدن نتیجه انتخابات سوم نوامبر اشاره شده است.

 

گوئرت در دادخواست خود گفته است او یکی از جمهوری خواهان مجلس در جلسه مشترک خواهد بود که قصد دارد انتخاب کنندگان بایدن را در ایالات اصلی به چالش بکشد. ده‌ها تن دیگر از نمایندگان کنگره حزب جمهوریخواه تمایل به پیروی از گوهرت دارند.

 

شکایت مذکور به جلسه ۶ ژانویه سنا و تائید آرا مجمع برگزینندگان ریاست جمهوری آمریکا برمی گردد. از آنجایی که برابر با قوانین آمریکا پنس به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا همزمان رئیس مجلس سنا است و این اختیار را دارد که در تائید آرا الکترال ایالت‌های مختلف مداخله کند، برخی هم حزبی‌های پنس از او خواسته اند که از اختیارات خود برای برگرداندن ورق انتخابات به نفع ترامپ بهره بگیرد. اما با مخالفت معاون ترامپ روبرو شده اند.

 

رئیس جمهور فعلی آمریکا و حامیان او پس از به در بسته خوردن شکایت‌های تقلب انتخاباتی خود حال تلاش می‌کنند تا با دور زدن قانون آمریکا و سوء استفاده از اختیارات خود ترامپ را برای ۴ سال دیگر در کاخ سفید ابقا کنند.

 

رای دهندگان مجمع برگزینندگان آمریکا دو هفته پیش رای خود را به صندوق انداختند و ۳۰۶ رأی به نام بایدن و ۲۳۲ رأی به نام ترامپ ثبت شد. در جلسه ۶ ژانویه سنا تائید نتیجه نهایی مجمع برگزینندگان در دستور کار قرار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------