آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

تلاش چین برای مردانه کردن جامعه/ حامیان طرح: پسران چینی لوس شده‌اند



دولت چین خواستار کمک به پسران این کشور شده که به دلیل داشتن معلمان زن بیش از حد ظریف، ضعیف، ترسو و غیرمردانه شده‌اند. 

چین قصد دارد در یک طرح ویژه آموزش‌های فیزیکی و ورزشی بیشتری را به پسران این کشور ارائه کندتا مردان قویتری داشته باشد. طرفدران این طرح خواستار تنوع بیشتر در آموزش هستند و از داشتن یک جامعه مردانه حمایت می‌کنند.

 

وزارت آموزش چین اعلام کرده است که هدفش اصلاح کلاس‌های ورزشی و افزایش شمار بیشتری از مربیان تربیت بدنی برای تقویت "روحیات مردانه" در دانش‌آموزان است.

 

وزرات آموزش چین افزود: این طرح در پاسخ به پیشنهاد یکی از اعضای "کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین" ارائه شده است. این عضو کنفرانس به عنوان یکی از اعضای مشورتی دولت چین خواستار کمک به پسران این کشور شده که به دلیل داشتن معلمان زن بیش از حد ظریف، ضعیف، ترسو و  زن صفت (غیرمردانه) شده‌اند.

 

هشتگ‌های مربوط به طرح وزارت آموزش تا روز چهارشنبه در رسانه اجتماعی "ویبو" (جایگزین توییتر و فیس بوک) در چین بیش از 1.5 میلیارد بازدید داشت.

 

دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی در شهر ووهان استان هوبی چین. این تصاویر طی یک تور رسانه‌ای سازمان یافته پس از شیوع کرونا در شهریور گذشته (4 سپتامبر 2020) از رسانه‌های دولتی چین منتشر شد/ عکس: رویترز

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,دولت چین

 

یکی از کاربران ویبو در این باره نوشت: "تصور دفاع چنین پسران غیرمردانه‌ای (زن صفت) از کشور در حین حمله خارجی دشوار است".

 

چین، مانند بسیاری از کشورهای آسیایی تعصبی سنتی نسبت به پسران دارد و دهه‌های سیاست تک فرزندی این کشور باعث شده تا والدین چینی به صورت افراطی از پسران خود محافظت کنند و از آنها مردانی ضعیف بسازند. به اعتقاد بسیاری از طرفداران این طرح والدین چینی پسرانشان را لوس کرده‌اند.

 

برخی از والدین ثروتمند که نگران ضعیف بودن و شکنندگی پسران خود هستند، این روزها فرزندان ذکور خود را به اردوگاه‌های خصوصی می‌فرستند. این اردوگاه تضمین می‌کنند تا از طریق تمرینات سخت و نظامی شکل از پسران، مردانی "واقعی" بسازند.

 

"لی جون" محقق فمنیست چین در باره طرح وزارت آموزش این کشور گفت: این طرح بازتاب دهنده نگرش سنتی به جنسیت است.

 

او گفت: این پیشنهاد و نحوه طرح آن برخی از کلیشه‌ها در مورد مردانگی در چین را نشان می‌دهد که برخلاف برابری جنسیتی است.  وی افزود: در حالیکه ویژگی‌ها و روحیات مردانه برای چین مفید است اما این نگرش منفی و خطرناک است.

 

آقای "یانگ لی" 25 ساله مدیر بازاریابی در پکن در این باره می‌گوید: این طرح می‌تواند باعث آزار و اذیت بیشتر شود. او گفت که یک بار در مدرسه از سوی یک معلم مرد به دلیل راه‌رفتن شبیه مدل‌ها (کت‌واک) سرزنش شده است.

 

رسانه‌های دولتی چین تلاش دارند تا فضا را آرام کنند و در هفته جاری اعلام کردند که برخی از ویژگی‌ها و روحیات نباید به جنسیت ارتباط یابد.

 

خبرگزاری شینهوای چین با استناد به نظرات کارشناسی اعلام کرد که ایجاد روحیات مردانه در مردان نباید با تاکید بر تفاوت‌های جنسیتی صورت گیرد بلکه در این میان باید بر سلامت فیزیکی و قدرت درونی تمرکز شود.

 

عصرایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------