آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

هشدار بلینکن به چین



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر خارجه آمریکا در نخستین سفر خارجی خود در دوران ریاست جمهوری بایدن و دیدار با مقام‌های ژاپنی، ضمن هشدار به چین، تاکید کرد که دست از "تهاجم و تخاصم" در منطقه هند-پاسیفیک بکشد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری از توکیو گفت: چین از تهاجم و تخاصم به صورت سیستماتیک برای از بین بردن خودمختاری هنگ کنگ، متوقف کردن دموکراسی در تایوان، نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ و تبت و ادعای مالکیت دریای چین جنوبی استفاده می‌کند.

 

وی ادامه داد: ما در دیدگاه منطقه آزاد و باز هند-پاسیفیک متحد هستیم چون کشورها در این منطقه از قوانین تبعیت می‌کنند، هرجا بتوانند همکاری دارند و مشکلاتشان را به صورت صلح آمیز حل و فصل می‌کنند. اگر چین از تهاجم یا تخاصم استفاده کند، در صورت لزوم آن را عقب می‌رانیم.

 

اظهارات بلینکن درست چند روز پیش از دیدار وی به همراه جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با همتایان چینی‌شان در آلاسکا مطرح شده است. هدف از این نشست این است که دو طرف شاید یکدیگر را بهتر درک کنند.

 

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روز سه شنبه خود گفته بود:‌ پکن خوشبین به همکاری بسیط بین توکیو و واشنگتن است چون روابط آنها به دیگران در منطقه هند-پاسیفیک لطمه‌ای نمی‌زند.

 

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در عین اینکه چین را جدی‌ترین رقیب آمریکا می‌داند اما تمایل خود را نسبت به همکاری با پکن نیز ابراز داشته است.

 

بلینکن و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) به کره جنوبی رفتند تا با همتایان خود در این کشور هم دیدار و گفتگو داشته باشند و این گفتگو تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------