ند پرایس: تصمیم روسیه در دریای سیاه "تشدید غیرمستقیم تنش" است



 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، این کشور تصمیم روسیه برای بستن بخشهایی از دریای سیاه به روی نیروهای دریایی کشورهای خارجی را تلاشی به منظور تضعیف و بی ثبات سازی اوکراین در نظر میگیرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام داشت: آمریکا به ابراز نگرانی عمیق خود از بابت برنامه‌های روسیه برای بلوکه کردن کشتی‌های دولتی و نیروهای دریایی کشورهای دیگر در بخش‌هایی از دریای سیاه از جمله در نزدیکی تنگه کرچ و کریمه اشغال شده می‌پردازد.

 

پرایس ادعا کرد، "این یک مورد دیگر از تحریک غیر مستقیم تنش در راستای کمپین ادامه دار مسکو برای تضعیف و بی ثبات سازی اوکراین است."

 

پرایس بر نگرانی‌های واشنگتن نسبت روند تقویت مواضع نظامیان روسیه در نزدیکی مرزها تاکید کرد.

 

پرایس اظهار کرد: آمریکا بر حمایت تزلزل ناپذیر خود از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در داخل مرزهای رسمیت یافته این کشور در سطح بین‌المللی که آبهای ارضی آن را نیز شامل می‌شود تاکید می‌کند. ما اوکراین را به خاطر تداوم خویشتنداری در مواجهه با تحریکات روسیه تحسین کرده و از روسیه می‌خواهیم دست از اذیت و آزار کشتی‌ها در منطقه برداشته و تقویت قوایش در طول مرز با اوکراین و در کریمه اشغال شده را لغو کند.

 

در همین حال به گفته ند پرایس، وزرای امور خارجه آمریکا و هند به صورت تلفنی به بحث درخصوص همکاری برای ایجاد صلح در افغانستان و بازیابی دموکراسی در میانمار پرداختند.

 

پرایس گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند بر سر همکاری نزدیک و مکرر در قبال حمایت از صلح و توسعه پایدار برای مردم افغانستان توافق کردند. آنها همچنین بر تعهد مشترک خود به ارزشهای دموکراتیک و حمایت دو جانبه از بازیابی دموکراسی در برمه (میانمار) تاکید مجدد کردند.

 

در بیانیه مذکور تصریح شد، بلینکن و جایشانکار بر اهمیت روابط آمریکا-هند و تداوم همکاری مشترک بر قبال مسائل مربوط به امنیت منطقه‌ای تاکید مجدد کردند.

 

پرایس گفت: بلینکن و جایشانکار به بحث درباره همکاری آمریکا-هند در قبال تغییرات آب و هوایی، همه گیری کووید 19 و دیگر چالشهای جهانی پرداختند.

 

همچنین طبق این بیانیه، این وزیران امور خارجه در عین حال متعهد به حفظ ارتباط نزدیک در قبال مسائل مورد توجه دو طرف شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------