فائوچی در سال ۲۰۱۷ به دولت ترامپ درباره شیوع غافلگیرکننده یک بیماری مسری هشدار داده بود



 فائوچی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
در حالی که مقامات بهداشت عمومی آمریکا اوایل سال ۲۰۲۰ به رئیس جمهور وقت نسبت به یک پاندمی بالقوه هشدار داده بودند، اما پست‌های رسانه‌های اجتماعی ادعا می‌کنند که رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از سال‌ها قبل نسبت به شیوع یک بیماری مسری هشدار داده بود.  

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، با ادامه افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ و شمار قربانیان این بیماری در آمریکا، منتقدان، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به کم اهمیت جلوه دادن اهمیت و مقیاس این ویروس و همچنین تاخیر در اتخاذ اقدامات حیاتی لازم برای مبارزه با شیوع آن متهم کرده‌اند.

 

در یکی از پست‌های منتشر شده در فیس بوک در تاریخ ۱۰ ژوئیه که تصویری از یک مقاله است، آمده است: دکتر آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفته بود شکی وجود ندارد که دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش با شیوع غافلگیرکننده یک بیماری مسری و عفونی مواجه خواهد شد.

 

این پست همچین مدعی است: فائوچی گفته بود که دولت ترامپ نه تنها با تهدیدات کنونی بهداشت جهانی از جمله آنفلوآنزا و اچ آی وی به چالش کشیده می‌شود بلکه با شیوع غافلگیرکننده یک بیماری مسری نیز مواجه خواهد شد.

 

کاربرانی که این پست را به اشتراک گذاشته بودند به تاریخ انتشار این مقاله نیز اشاره کردند که مربوط به ۱۱ ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی می‌شود.

 

جست‌وجوی عناوین خبری در گوگل افشا کرد که عکس منتشر شده از این مقاله معتبر است و این مقاله در حقیقت در تاریخ ۱۱ ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی در وب‌سایت "Healio News" که یک وب سایت تخصصی اطلاعات بالینی است، منتشر شده بود.  

 

این مقاله با عنوان "فائوچی: بدون شک ترامپ با شیوع غافلگیرکننده یک بیماری مسری و عفونی مواجه خواهد شد" اعلام می‌کند که این اظهارات فائوچی در جریان نشستی در دانشگاه "جورج‌تاون" پیرامون آمادگی‌ها برای یک پاندمی مطرح شده است.

 

براساس گزارش مرکز پزشکی دانشگاه جورج‌تاون، دانشجویان و کارشناسان بهداشت جهانی برای ترغیب دولت ترامپ برای برنامه‌ریزی بر اساس این پیش‌بینی‌ها گرد هم آمده بودند. این رویداد در تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار شده بود و "مرکز امنیت و علوم بهداشتی جهانی" با مشارکت "موسسه بهداشت جهانی هاروارد" سازماندهی آن را برعهده داشتند.   

 

فائوچی در جریان این سخنرانی‌ تحت عنوان "آمادگی برای پاندمی در دولت جدید" که کمی پیش از برگزاری مراسم تحلیف ترامپ در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ میلادی برگزار شده بود، گفته بود: شکی وجود ندارد که دولت جدید با چالشی در حوزه بیماری‌های مسری و عفونی مواجه خواهد شد. چیزی که ما کاملا درخصوص آن مطمئن هستیم این است که ما در آینده نزدیک و طی چند سال آتی شاهد این اتفاق خواهیم بود.     

 

فائوچی که تاکنون به شش رئیس جمهور آمریکا درخصوص مسائل بهداشتی مشاوره داده و بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه بیماری‌های عفونی دارد، گفته بود: شکی وجود ندارد که دولت ترامپ نیز همانند دولت‌های قبلی با چالش‌هایی در حوزه بیماری‌های عفونی و مسری مواجه خواهد شد.

 

در جریان این سخنرانی که می‌توانید متن کامل آن را در یوتیوب مشاهده کنید، فائوچی و سایر کارشناسان بهداشتی فهرستی از اقدامات لازم برای آمادگی در مقابل یک پاندمی را ارائه دادند که شامل تقویت نظارت بهداشت جهانی، افزایش سرمایه‌گذاری در تحقیقات و تعیین بودجه‌های اضطراری می‌شد.

 

یکی از نکات کلیدی که فائوچی به آن تاکید داشت، لزوم تخصیص یک بودجه فوق‌العاده برای بهداشت عمومی بود. فائوچی گفت: آنچه که مجبور شدیم به خاطر ویروس "زیکا" متحمل بشویم بسیار وحشتناک و دردناک بود چرا که رئیس جمهور وقت در فوریه درخواست بودجه کمکی ۱.۹ میلیارد دلاری کرد و ما این بودجه را تا سپتامبر دریافت نکردیم.

 

وب‌سایت "Healio News" گزارش داد، به گفته کارشناسانی که در این نشست صحبت کردند، آماده کردن آمریکا برای پاندمی‌ها نیازمند تخصیص بودجه مناسب است و با مبارزه با پاندمی‌های برون‌مرزی آغاز می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------