نامه سناتورهای جمهوریخواه به بایدن: از بازگشایی دفتر ساف خودداری کنید



سناتورهای جمهوریخواه آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
شماری از سناتورهای جمهوریخواه آمریکا در نامه ای به جو بایدن از وی خواستند که از گشودن مأموریت سازمان آزادیبخش فلسطین "ساف " ( PLO) در واشنگتن خودداری کند. 

به گزارش ایرنا،به دنبال مخالفت سازمان آزادیبخش فلسطین با معامله قرن،دولت ترامپ در شهریور ۱۳۹۷ ( ۲۰۱۸) با هدف تحت فشار قرار دادن فسطینی ها دستور داد دفتر نمایندگی این سازمان در واشنگتن بسته شود.

 

به گزارش وب سایت دولتی سنا ؛ در نامه ۱۶ سناتور جمهوریخواه که به رهبری مارکو روبیو به بایدن رییس جمهوری آمریکا نوشته شده است، همچنین  درخواست شده که کنسولگری ایالات متحده برای خدمت به فلسطینیان در اورشلیم نیز همچنان بسته بماند.

 

در نامه سناتور روبیو آمده است که اعلامیه اخیر آنتونی بلینکن در مورد اقدام ایالات متحده برای بازگشایی سرکنسولگری در اورشلیم که بر روابط با فلسطینیان نظارت می کند و همچنین گزارش هایی مبنی بر اینکه دولت شما قصد دارد دفتر نمایندگی  سازمان آزادیبخش فلسطین  را در واشنگتن بازگشایی کند، بسیار نگران کننده است.

 

سناتور روبیو در ادامه تاکید کرد که ما از شما می خواهیم که به قوانین ایالات متحده پایبند باشید و اطمینان حاصل کنید که هر دو دفتر دیپلماتیک بسته باقی خواهند ماند.

 

سناتورهای جمهوریخواه آمریکا همچنین با حمایت  از رژیم اشغالگر قدس در برابر گروه مقاومت حماس متعهد به همکاری با دولت بایدن در مورد راه های سازنده تعامل با مردم فلسطین هستند.

 

نظامیان اشغالگر صهیونیست ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه نوار غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند.

 

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شد. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------