مسیر تهران مشهد با اتوبوس و قطار چقدر زمان می برد؟



تور مشهد,سفر به مشهد,مسیر تهران مشهد

تور مشهد

 

مشهد یکی از شهرهای بخش شمال شرقی کشور و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و مذهبی زیادی دارد که همین موضوع باعث شده افراد زیادی به آن سفر کنند. روش‌های مختلفی برای سفر به این شهر وجود دارد که به‌صرفه‌ترین آن تور مشهد زمینی است. اگر می‌خواهید با این روش به مشهد بروید، این مطلب را بخوانید؛ زیرا ما در ادامه به بررسی مزایا و معایب سفر زمینی به این شهر می‌پردازیم. همچنین درباره مسافت تهران مشهد در تور مشهد با اتوبوس و تور مشهد با قطار صحبت خواهیم کرد.

 

مسیر تور مشهد با اتوبوس

برای سفر به مشهد از تهران چند مسیر وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بد نیست که قبل از سفر بدانید چند ساعت قرار است در اتوبوس بمانید تا به مقصد برسید. زمانی که تابلوی پایان محدوده تهران را رد می‌کنید، پس از 900 کیلومتر به ابتدای مشهد خواهید رسید. برای سفر نمی‌توانید زمان مشخصی را بگویید؛ زیرا عواملی مانند سرعت وسیله نقلیه، شرایط جوی، عبورومرور، جاده‌ها، میزان توقف و... تاثیر زیادی روی رسیدن شما به مقصد دارد. به‌طورکلی می‌توان گفت، در سفر با خودروی شخصی پس از 11 تا 13 ساعت و با اتوبوس 12 تا 14 ساعت بعد از حرکت به مشهد خواهید رسید. اتوبوس از شهرهای گرمسار، دامغان، سمنان و شاهرود می‌گذرد تا به مشهد برسد. این مسیرها دشت‌، کوه و کویر دارد و می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

 

تحمل سفر با اتوبوس برای بسیاری از افراد بسیار دشوار است؛ زیرا در این وسیله نقلیه امکانات کمی قرار می‌گیرد. اتوبوس بیشتر برای افرادی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند سفری ارزان داشته باشند. شاید به‌ دلایل مختلف بخواهید هرچه سریع‌تر عازم سفر بشوید؛ در این لحظه باید به ترمینال رفته و سفر خود را با اتوبوس آغاز کنید.

 

تور مشهد,سفر به مشهد,مسیر تهران مشهد

مسیر تهران مشهد

 

ازجمله ویژگی‌های این وسیله نقلیه می‌توان به مانیتور، شارژر، سیستم تهویه هوای مطبوع، شیشه‌های دوجداره و عبور از شهرهای مختلف اشاره کرد. سفر با اتوبوس از لحاظ امکان تماشای مکان‌های دیدنی مسیر، یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرها محسوب می‌شود.

 

تور مشهد با قطار

بدون شک قطار بهترین وسیله برای تور مشهد زمینی و تور بقیه شهرها محسوب می‌شود. طی چند سال گذشته به‌دلیل افزایش شرکت‌های ریلی خصوصی، رقابت زیادی میان همه این شرکت‌ها ایجاد شده و همین موضوع توانسته محبوبیت سفر ریلی را افزایش دهد. قطارهای مسافری دو نوع کوپه‌ای و سالنی دارند.

 

واگن قطارهای سالنی مانند اتوبوس بوده و ردیف‌های صندلی پشت‌سر هم قرار گرفته‌اند. امکانات و آسایش در این نوع قطارها بسیار کم‌تر از نوع کوپه‌ای است؛ زیرا حس سفر با اتوبوس به شما منتقل می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیشتر این قطارها، سرعت بالای آن است. معمولا قطارهای سالنی 160 کیلومتر بر ساعت سرعت دارند و مسافت تهران تا مشهد را دو در ساعت طی می‌کنند. هرکدام از صندلی‌ها یک مانیتور شخصی دارد که مسافران می‌توانند با وصل کردن هدفون، موزیک یا فیلم موردنظر خود را تماشا کنند. واگن‌های این قطارها کاملا عایق بوده و در سقف آن سیستم سرمایش و گرمایش خودکار وجود دارد.

 

قطارهای کوپه‌ای بسیار مجهز هستند. کوپه این قطارها چهار یا شش نفره هستند که امکانات چهار نفره بیشتر از شش نفره‌ها است. در هرکدام از کوچه‌ها، مانیتور، میزتاشو، سیستم تهیه هوا، پنجره، تخت، صندلی و... تعبیه شده است. شما در طول مسافرت می‌توانید تخت‌ها را باز کرده و استراحت کنید یا به مطالعه بپردازید. بدون شک بهترین وسیله نقلیه برای سفر زمینی، قطار کوپه‌ای است. مسافت تهران تا مشهد با قطار طی حدود 12 ساعت طی می‌شود. مسافت تهران مشهد با قطار نیز حدود 900 کیلومتر بوده و تفاوت زیادی با اتوبوس ندارد.

 

تور مشهد,سفر به مشهد,سفر به مشهد با قطار

سفر به مشهد با قطار

 

بهترین زمان سفر به مشهد

همان‌طورکه می‌دانید، مشهد یکی از شهرهای سرد کشور است. اگر زمستان به این شهر سفر کنید، بدون شک شاهد سرمایی استخوان‌سوز خواهید بود. تحقیقات نشان داده که افراد زیادی پاییز و بهار را برای رفتن به مشهد انتخاب می‌کنند؛ پس درصورتی‌که می‌خواهید در آب‌وهوایی خوب به این شهر بروید، تابستان و بهار برای سفر به مشهد آماده شوید. تابستان آب‌وهوای مشهد بسیار متعادل بوده و می‌توانید سفری ایده‌آل را تجربه کنید. همچنین به‌دلیل حضور مسافران کم‌تر، هزینه هتل‌ها و بازدید از مکان‌های دیدنی این شهر نیز کاهش می‌یابد. باتوجه‌به توضیحات داده شده می‌توان نتیجه گرفت که بهار و تابستان از هر لحاظ بهترین زمان برای سفر به مشهد محسوب می‌شود.

 

مشهد شهری زیبا، خوش آب‌وهوا، قدیمی و مذهبی است؛ یعنی این شهر، هرشخص با هرسلیقه را به سمت خود می‌کشاند. به‌همین ‌دلیل افراد زیادی خود را برای شرکت در تور مشهد زمینی آماده می‌کنند. ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی کافی درباره امکانات و مسافت تهران مشهد با قطار و اتوبوس را برای شما توضیح دهیم. اگر تجربه شرکت در تور مشهد با قطار و تور مشهد با اتوبوس را داشته‌اید، نظرات خود را درباره هرکدام از آن‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید تا مسافران با اطلاعاتی کامل، آماده سفر شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024