رایزنی طالبان با دولت افغانستان برای آتش بس/حفاظت از فرودگاه کابل توسط ترکیه



توافق واشنگتن و آنکارا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

هیأت گروه طالبان طالبان در سفر رسمی به مسکو٬ پایتخت روسیه اعلام کرد که در مورد آتش‌بس با دولت افغانستان رایزنی کرده و درصورت نتیجه‌گیری از مذاکرات دوحه، حملات‌ خود را متوقف می‌کند. 

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، هیأت گروه طالبان طالبان در سفر رسمی به مسکو٬ پایتخت روسیه اعلام کرد که در مورد آتش‌بس با دولت افغانستان رایزنی کرده و درصورت نتیجه‌گیری از مذاکرات دوحه، حملات‌ خود را متوقف می‌کند.

 

این هیأت همچنین تاکید کرده که هدف طالبان «غصب کامل قدرت در افغانستان نیست، اما در مورد عدم حمله به مراکز ولایات افغانستان به واشنگتن تعهد نداده است».

 

در همین حال، «سهیل شاهین» یکی از اعضای این هیأت در حساب توئیتر خود نوشت: «هیأت عالی‌رتبه از دفتر سیاسی به ریاست شهاب الدین دلاور با ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس فدراسیون روسیه برای افغانستان و هیأت همراه در مسکو دیدار کرد. دو طرف در مورد تحولات جدید در کشور ما بحث کردند».

 

وی افزود که دلاور در این دیدار اظهار داشته که «تمام مرزهایی که اکنون تحت کنترل این گروه هستند باز و کاربردی باقی خواهند ماند. قرار نیست دیپلمات‌ها، سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها، سازمان‌های غیردولتی‌ و کارمندان آنها را هدف قرار دهیم».

 

پیش از این، «محمد نعیم وردک» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با انتشار مطلبی در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد که یک هیأت به رهبری شیخ شهاب الدین دلاور به روسیه سفر کرده و با ضمیر کابلوف، نماینده روسیه در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 

توافق واشنگتن و آنکارا درباره نحوه حفاظت از فرودگاه کابل 

توافق واشنگتن و آنکارا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

رئیس‌جمهوری ترکیه از توافق واشنگتن و آنکارا در مورد نحوه حفاظت از فرودگاه کابل توسط نیروهای این کشور پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان خبر داد. 

 

به گزارش ایلنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه از توافق واشنگتن و آنکارا در مورد نحوه حفاظت از فرودگاه کابل توسط نیروهای این کشور پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان خبر داد.

 

اردوغان گفت که این موضوع در تماس بین وزرای دفاع دو کشور مورد بحث قرار گرفت و در جریان گفت‌وگو با آمریکا و ناتو، ابعاد این ماموریت بررسی و آنچه که ما می‌پذیریم و نمی‌پذیریم، مشخص شد.

 

دولت ترکیه مسئولیت حفاظت از این فرودگاه پس از خروج نیروهای آمریکایی در پایان ماه آگوست را پذیرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------