پنتاگون: در حال مذاکره با کشورهای همسایه افغانستان هستیم



وزارت دفاع آمریکا  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد در حال مذاکره با کشورهای همسایه افغانستان هستیم. 

 وزارت دفاع آمریکا  اعلام کرد  این مذاکرات درباره امکان استفاده از حریم هوایی کشورهای همجوار با افغانستان برای انجام حملات هوایی برای مبارزه با تروریسم است.

 

پیش از این، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه از اوضاع امنیتی افغانستان و پیشرفت های طالبان آگاه هستیم، گفته بود: گفتگوها با کشورهای همسایه در حال انجام و پیشرفت است.

 

وی تاکید کرده بود  برای حفظ امنیت سربازانمان به حضور سربازان خود در افغانستان تا بعد از خروج نیروهای آمریکایی در ماه اوت /شهریور ادامه می دهیم .

 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزوده بود: برقراری امنیت طولانی مدت فرودگاههای افغانستان پس از خروج سربازان آمریکایی به دولت ترکیه سپرده می شود.

 

وی از ترکیه و « رجب طیب اردوغان » به دلیل این مشارکت در تامین امنیت فرودگاههای افغانستان قدردانی کرده است.

 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به تازگی اعلام کرده است با آمریکا برای تأمین امنیت فرودگاه کابل به توافق رسیده و پس از خروج کامل نظامیان آمریکایی این کشور مسئولیت امنیت فرودگاه کابل را برعهده خواهد گرفت.

 

در همین حال، گروه طالبان با انتشار اطلاعیه ای با مخالفت به ادامه حضور نظامیان ترکیه در افغانستان اعلام کرد ادامه حضور نظامیان این کشور به منزله اشغال کشور است.

 

هیئتی از کابل برای گفتگو با طالبان به دوحه می‌رود

 خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع در دولت افغانستان نوشت که هیئتی رسمی جمعه برای مذاکره با جنبش طالبان و مقامات قطر عازم دوحه می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، اسپوتنیک گزارش داد این هیئت که در مورد راه حل بحران افغانستان گفتگو خواهد کرد، شامل حامد کرزای، رئیس جمهور پیشین و عبدالله عبدالله، رئیس مصالحه ملی افغانستان و سایر مقامات از جمله ، یونس قانونی و کریم خلیلی، دو معاون سابق رئیس جمهور افغانستان است.

 

کرزای و عبدالله سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که گفتگوهای صلح در حال ورود به "وضعیت خطرناکی" هستند.

 

وزارت دفاع آمریکا  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

این دیدار در شرایطی صورت می‌گیرد که تنش‌های فزاینده‌ای در افغانستان با توجه به تشدید خشونت‌ها و تقابل  بین دولت و جنبش طالبان وجود دارد که کنترل بیش از ۱۵۰ منطقه در سراسر کشور را علاوه بر گذرگاه‌های مرزی در اختیار دارد.

 

این درگیری‌ها همزمان با اعلام آمریکا مبنی بر پایان خروج نظامیانش از افغانستان در پایان ماه آینده است.

 

سرپوش

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------