آدمیرال مولن: گزارش‌ها درباره احتمال کودتای ترامپ در روزهای آخر، بسیار ناراحت‌کننده است



آدمیرال مولن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا گزارش‌ها درباره تلاش ترامپ در واپسین روزهای ریاست جمهوری‌اش برای استفاده از ارتش برای کودتا در آمریکا یا اقدام علیه ایران را که باعث نگرانی ارتش شده بود، "فوق‌العاده ناراحت‌کننده" دانست. 

به گزارش ایسنا، آدمیرال مایک مولن، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا با تایید صحت این گزارش‌ها به سی.بی.اس گفت: فکر میکنم این گزارش آنچنان که من میفهمم، بسیار دقیق‌ بوده است.  

 

او با اشاره به این گزارش‌ها ادامه داد: به ویژه بعد از انتخابات و دو تهدیدی که شما در موردشان صحبت کردید. تهدید داخلی و اینکه ما نوعی جنگ یا درگیری را با ایران آغاز میکنیم یا خیر. و سپس اینکه از نظر داخلی ممکن بود کار به کجا کشیده شود. به ویژه با توجه به چگونگی استفاده رئیس جمهور ترامپ از ارتش برای نشان دادن اینکه انتخابات آلوده به تقلب شده بود و میخواست در قدرت بماند. فکر میکنم تمام اینها بسیار دقیق است و واقعا از هر نظر، بسیار ناراحت کننده است.   

 

براساس کتاب خبرنگاران واشنگتن پست، ژنرال مارک میلی، رئیس کنونی ستاد مشترک ارتش آمریکا آشکارا نگرانی خودش را نسبت به استفاده احتمالی دونالد ترامپ از نیروهای مسلح آمریکا برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ مطرح کرده بود.

 

در کتاب کارول لیونیگ و فیلیپ راکر تحت عنوان "من به تنهایی میتوانم آن را درست کنم: سال پایانی فاجعه بار دونالد ترامپ" درباره صحبت ژنرالی میلی با دستیارانش با اشاره به کودتای احتمالی آمده است: آنها ممکن است تلاش کنند اما قرار نیست موفق شوند. شما نمیتوانید این کار را بدون ارتش انجام دهید. شما نمیتوانید این کار را بدون سیا و اف.بی.آی انجام دهید. ما کسانی هستیم که سلاح داریم.

 

همچنین سوزان گلسر، خبرنگار نیویورکر به تازگی گزارش داد که ژنرال میلی به دستیارانش گفته بود با توجه به اینکه ترامپ همچنان نتایج این انتخابات را نمیپذیرد، برای دو "سناریوی ترسناک آماده میشود؛ استفاده از ارتش در خیابان‌های آمریکا برای جلوگیری از انتقال قدرت مشروع و مسالمت آمیز و استفاده از ارتش برای تشدید درگیری با ایران."

 

خبرنگاران واشنگتن پست همچنین نوشتند، این ژنرال ارشد آمریکایی ترامپ را "رهبر مستبد کلاسیک که چیزی برای از دست دادن ندارد" توصیف کرده و به نیروهایش گفته بود ترامپ پس از شکست در انتخابات نوامبر در حال تحریک ناآرامی بود. ژنرال میلی ظاهرا گفته بود که آماده رویارویی با ترامپ است.

 

دفتر ژنرال میلی اما واکنشی به ادعاهای این کتاب نداشته است. ترامپ هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای تلاش برای کودتا را رد کرد، با این حال گفت افراد بسیاری از او خواستند تا ارتش را وارد ماجرا کند.

 

آدمیرال مولن که سابقا رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بود، هر از گاهی به طور جدی از ترامپ انتقاد میکند. او در ژوئن ۲۰۲۰ علنا استفاده دونالد ترامپ از ارتش به منظور پاکسازی میدان لافایت از حضور معترضان غیرخشن را محکوم کرده بود.

 

مولن در مصاحبه یکشنبه خود تاکید کرد ژنرال میلی "به سادگی اذعان کرد که حضورش در کنار ترامپ در ماجرای میدان لافایت اشتباه بزرگی بود." او در مورد ژنرال میلی گفت: او کار درست را میدانست. او میدانست چطور در یک وضعیت بسیار بسیار سیال کارش را انجام دهد. و سپس بر این اساس اقدام کرد. بنابراین فکر میکنم او اشتباهی که در خصوص میدان لافایت مرتکب شد، جبران کرد.

 

آدمیرال مولن همچنین به سی.بی.اس گفت هنوز نگران سیاسی شدن ارتش است. او تاکید کرد: همچنان چنین احساسی دارم زیرا فضای سیاسی بسیار ملتهب و دو دسته است. و ما باید سخت کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ارتش بخشی از آنچه در این کشور سیاسی شده است، نمیشود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------