شش کشور اروپایی در مورد عدم اخراج پناهجویان افغان هشدار دادند



 پناهجویان افغان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
شش کشور عضو اتحادیه اروپا در نامه ای خطاب به کمیسیون اروپا نسبت به توقف اخراج پناهجویان افغانی که با درخواست پناهندگی آنان موافقت نشده است، هشدار دادند.

 به گزارش مهر به نقل از رویترز، همزمان با پیشروی نیروهای طالبان در بخش‌های مختلف افغانستان و سقوط پی در پی مراکز ولایات به دست این نیروها، شمار زیادی از شهروندان افغانستان با ترک خانه و کاشانه خود و به امید دریافت پناهندگی رهسپار قاره سبز اروپا شدند.

 

در همین ارتباط، شش کشور اتریش، دانمارک، بلژیک، هلند، یونان و آلمان در نامه‌ای مورخه پنجم آگوست ۲۰۲۱ خطاب به کمیسیون اروپا نوشتند: «توقف اخراج [پناهجویان] یک پیام اشتباه را می‌رساند و احتمالاً شهروندان افغان بیشتری را به ترک خانه خود به سمت اتحادیه اروپا تشویق می‌کند».

 

در ادامه این نامه که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده، آمده است: «به همین دلیل از شما و تیم شما در کمیسیون درخواست می‌کنیم که روند گفتگوها با دولت افغانستان در مورد نحوه بازگرداندن [پناهجویان] به افغانستان در ماه‌های آینده را شدت بخشند».

 

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: «ما به طور کامل وضعیت حساس در افغانستان را در پی خروج برنامه‌ریزی شده نیروهای بین المللی تصدیق می کنیم». این شش کشور از این اتحادیه خواست تا با افزایش همکاری با دولت‌های افغانستان، ایران و پاکستان بهترین حمایت ممکن را از پناهجویان افغان به عمل آورند.

 

گفتنی است، بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نسبت به تحولات کنونی در افغانستان که ممکن است باعث تکرار بحران مهاجرت سال‌های ۲۰۱۵/۲۰۱۶ در اروپا شود، ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

سخنگوی کمیسیون اروپا با اعلام خبر دریافت این نامه در پاسخ به این پرسش که آیا این کمیسیون افغانستان را کشوری امن برای بازگرداندن پناهجویان می‌داند یا خیر، گفت که تصمیم‌گیری در این باره برعهده کشورهای عضو این اتحادیه است.

 

انتظار می‌رود که این موضوع در نشستی با حضور وزرای امور داخلی اتحادیه اروپا در روز هجدهم آگوست مطرح می‌شود

 

گفتنی است، از سال ۲۰۱۵ تاکنون حدود ۵۷۰ هزار تبعه افغان در اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده‌اند که این رقم در سال ۲۰۲۰ به تنهایی بالغ بر ۴۴ هزار نفر بوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------