آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

قول كانادا به پذیرش ۲۰ هزار افغان



 كانادا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر دفاع کانادا گزارش‌ها درباره استقرار نیروهای ویژه این کشور در افغانستان را برای تضمین امنیت کانادایی‌های باقی مانده در این کشور تایید کرد.

  نیروهای عملیات ویژه نیروی مسلح کانادا برای کمک به تحلیه کارمندان سفارت این کشور در کابل در افغانستان مستقر شده‌اند."هارجیت ساجان"، وزیر دفاع کانادا بدون ذکر جزئیات گفت: نیروهای مسلح کشور در افغانستان مستقر شدهاند. پرسنل ارتش کانادا در افغانستان و برای تضمین امنیت و خروج امن کارمندان سفارت کانادا در کابل مستقر شده‌اند چون اوضاع امنیتی در افغانستان به شدت رو به وخامت است.وی همچنین تاکید کرد که امنیت کارمندان سفارت از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و کارمندان محلی مسئول اداره امور سفارت خواهند بود.

 

کانادا تنها کشوری نیست که اقدام به تخلیه سفارتش در کابل کرده است پیشتر آمریکا نیز نیروهایش را برای تخلیه پرسنل غیرنظامی از افغانستان مستقر کرده است. همچنین کشورهای دیگری چون سوئیس نیز اعلام کرده‌اند که تعداد کارمندان دیپلماتیک خود را در افغانستان کم می کنند.در حالیکه اوتاوا تایید کرده که نیروهایش در افغانستان مستقر شده‌اند، مارک گارنو، وزیر امور خارجه کانادا از بیان این مساله که سفارت این کشور کابل عملیاتش را پیش از تخلیه کارمندان متوقف کرده، امتناع کرد.

 

در همین حال، مارکو مندیسینو وزیر مهاجرت کانادا نیز گفت، این کشور برنامه‌ای برای جابجایی و اسکان بیش از ۲۰ هزار افغان در معرض آسیب پذیر شامل زنان عالی رتبه، فعالان حقوق بشری و خبرنگاران را که در معرض تهدیدهای طالبان هستند، در نظر دارد.وی در یک نشست خبری گفت، این اقدام علاوه بر ابتکار عمل اولیه برای استقبال از هزاران شهروند افغان است که برای دولت کانادا کار می‌کردند و شامل مترجم‌ها، کارمندان سفارتخانه‌ها و خانواده‌هایشان می‌شود.وی ادامه داد: همزمان با افزایش پیشروی‌های طالبان، جان بسیاری از شهروندان افغان در معرض تهدید جدی قرار دارد. البته زمان این جابجایی مشخص نیست.‌ می‌دانیم اوضاع بسیار جدی است و هر لحظه بدتر هم می‌شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------