پسر احمدشاه مسعود برای صلح شرط گذاشت



احمدشاه مسعود  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
پسر رهبر فقید افغانستان از بخشش خون پدر خود در صورت فراهم بودن شرایط صلح در افغانستان خبر داد. 

 به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط: «احمد مسعود»، پسر «احمد شاه مسعود»، رهبر فقید افغانستان تاکید کرد که در صورت فراهم شدن شرایط برای صلح و امنیت از خون پدرش که دو روز پیش از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ کشته شد، می‌گذرد.

 

مسعود گفت: «ما آماده گفت‌و‌گو با طالبان هستیم و با این گروه تماس‌هایی داریم، حتی پدرم نیز با طالبان صحبت کرد. او در سال ۱۹۹۶ بدون هیچ محافظی در خارج از کابل با طالبان صحبت کرد و به آن‌ها گفت: شما چه می خواهید؟ اجرای دین اسلام؟ ما نیز مسلمان و خواهان صلح هستیم، پس بیایید با هم کار کنیم».

 

وی افزود: «با این حال گروه طالبان می‌خواهد هر چیزی را با سلاح تحمیل کند که ما این را نمی‌پذیریم. اگر آن‌ها خواهان صلح هستند، با ما صحبت و همکاری کنند ، ما همه افغان هستیم و صلح برقرار خواهد شد».

 

مسعود در ادامه گفت: «‌طالبان در دوران پدرم نتوانست شمال را تصرف کند، سپس القاعده او را در نهم سپتامبر کشت، اما من تمایل و آمادگی دارم که برای ایجاد صلح و امنیت و ثبات در کشور خون پدرم را ببخشم».

 

وی تاکید کرد: «ما آماده‌ایم که از طریق مذاکرات سیاسی با طالبان یک دولت فراگیر تشکیل دهیم، اما آنچه قابل‌قبول نیست تشکیل دولتی افراط‌گراست که نه تنها برای افغانستان بلکه برای منطقه و جهان تهدید جدی خواهد بود».

 

وی بر اهمیت تمرکززدایی در افغانستان تاکید کرد و گفت: «ما در حال حاضر با طالبان صحبت می‌کنیم و امیدواریم راه‌حلی پیدا کرده و به هر گونه جنگ پایان دهیم. آنها می‌گویند که با تروریسم بین‌المللی مخالف هستند‌، اما ما باید این را به صورت عملی ببینیم. امیدواریم آن‌ها واقعاً این را بخواهند».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------