آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

توقف انتقال افغان‌ها به آمریکا به دلیل ۴ مورد سرخک | حکمتیار: کابینه طالبان بهتر از کابینه اشرف غنی است



 توقف انتقال افغان‌ها ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که انتقال افغان‌ها به آمریکا به علت شناسایی چهار مورد سرخک متوقف شده است. 

 به گزارش ایرنا، «جن ساکی» درباره علت توقف انتقال افغان‌ها به آمریکا اظهار کرد: پروازها به دلیل شناسایی چهار مورد سرخک در بین افغان هایی که اخیرا وارد آمریکا شدند، به درخواست مرکز کنترل و پیشگیری به صورت موقت متوقف شده است.

 

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد؛ این افراد قرنطینه شدند و بر اساس دستورالعمل سلامت عمومی، مرکز کنترل و پیشگیری در حال بررسی موضوع است.

 

جن ساکی اضافه کرد که همه افغان هایی که وارد می شوند، باید به عنوان شرط ورود به آمریکا واکسن سرخک دریافت کنند.

 

به گفته "ران کلین" رئیس کارکنان کاخ سفید، ۱۲۴ هزار شهروند آمریکایی، افغانستانی و کشورهای دیگر در عملیات تخلیه نیروها از افغانستان تا مهلت ۳۱ اوت (۹ شهریور) خارج شدند.

 

پیش از این، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ۲۱ آمریکایی جامانده پس از خروج نیروهای آمریکایی در ۳۱ اوت (۹ شهریور) از افغانستان خارج شدند.

 

«امیلی هورن» در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ دولت آمریکا شرایط خروج شهروندان آمریکایی را با یک پرواز چارتری هواپیمایی قطر و همچنین از طریق مسیر زمینی تسهیل کرد و این افراد از کابل به یک کشور همسایه منتقل شدند.

 

این مقام کاخ سفید تصریح کرد که هواپیمایی قطر ۱۹ شهروند آمریکایی از جمله ۱۱ نفر را که دارای مجوز اقامت دائمی در آمریکا هستند، از افغانستان از طریق هواپیمایی قطر و دو نفر دیگر را از طریق زمینی از این کشور خارج کرده است.

 

پاسپورت و تذکره پاکستانی «ملا برادر»، معاون نخست وزیر طالبان

کاربران شبکه های اجتماعی تصاویری از پاسپورت و تذکره پاکستانی «ملا عبدالغنی برادر» معاون نخست وزیر طالبان را منتشر می کنند.

 توقف انتقال افغان‌ها ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طی روزهای اخیر تصاویری از صفحه اول پاسپورت و کارت شناسایی پاکستانی متعلق به «ملا عبدالغنی برادر» معاون نخست وزیر طالبان در صفحات اجتماعی دست به دست می شود.

 

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن این تصاویر در فضای مجازی، پاکستان را متهم می کنند که در پشت پرده سقوط دولت افغانستان نقش دارد.

 

آنها پاکستان و به ویژه سازمان استخباراتی پاکستان (آی اس آی) را متهم می کنند که این سازمان همواره از طالبان حمایت های مالی، نظامی و استخباراتی علیه نیروهای امنیتی دولت افغانستان می کرده و به آنها مکانی امن برای برنامه ریزی های عملیات شان در داخل خاک پاکستان داده است.

 

براساس تصاویر، نام ملا عبدالغنی برادر در هویت پاکستانی اش، «محمد عارف آغا» فرزند «سید محمد نظیر آغا» متولد ۱۹۶۳ معرفی شده است. تاریخ صدور هر دو سند هویتی نیز ۱۰ جولای سال ۲۰۱۴ ذکر شده است.

 

درستی و صحت این تصاویر هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

 

گلبدین حکمتیار: کابینه طالبان به‌مراتب بهتر از کابینه اشرف غنی است

 

نخست‌وزیر اسبق افغانستان با اشاره به کابینه فاسد اشرف غنی، دولت طالبان را بهتر از کابینه دولت پیشین دانست.

 توقف انتقال افغان‌ها ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش خبرگزاری آنا از نیشن، گلبدین حکمتیار یکی از رهبران اصلی جنگ علیه شوروی اعلام کرد کابینه طالبان به‌مراتب نسبت به کابینه اشرف غنی بهتر است.

 

‏وی افزود: کابینه غنی پر از وزیران جاسوس، ملحد، سکولار و مفسد بود.

 

این در حالی است که اعتراضاتی در خصوص کابینه دولت طالبان وجود دارد. منتقدان، این کابینه را غیرفراگیر و مغایر با وعده‌های طالبان می‌دانند.

 

طالبان قول داده که به‌زودی انتخابات سراسری برگزار خواهد کرد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------