اتحادیه اروپا: آماده حمایت از دولت جدید لبنان هستیم



اتحادیه اروپا,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
کمیسیون امور خارجه اتحادیه اروپا ضمن اعلام حمایت خود از کابینه جدید لبنان به ریاست نجیب میقاتی، تاکید کرد که آماده پشتیبانی از لبنان و کمک به این کشور برای عبور از بحران‌هایی است که در حال حاضر با آنها مواجه است. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، کمیسیون امور خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا از امضای حکم تشکیل کابینه لبنان توسط میشل عون، رئیس جمهور و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر این کشور استقبال کرده و آمادگی خود را برای حمایت از این کشور در عبور از بحران‌های پیش‌رویش اعلام می‌کند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان به صورت چشمگیری در ماه‌های گذشته رو به وخامت رفته و نبود حاکمیت و کمبود سوخت بر مشکلات موجود افزود، بنابراین همه طرف‌های مسؤول باید اراده و قدرت حل‌وفصل را نشان داده و بدون هیچ تعللی اقدامات لازم برای رفع نیازهای فوری و خواسته‌های قانونی مردم لبنان را در پیش بگیرند از جمله اینکه با صندوق بین‌المللی پول به توافقی برسند.

 

اتحادیه اروپا در ادامه بر لزوم آغاز مقدمات برگزاری آزاد، پاک و شفاف انتخابات شهرداری‌ها، پارلمان و ریاست جمهوری در سال آتی تاکید کرد و گفت: در این راستا از اظهارات نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان و تاکید او بر برگزاری این انتخابات در تاریخ مقررش استقبال می‌کنیم، ما از تلاش‌های لبنان برای مقابله با چالش‌های پیش‌رویش حمایت می‌کنیم.

 

عون و میقاتی روز جمعه در کاخ بعبدا حکم تشکیل کابینه را با حضور نبیه بری، رئیس پارلمان امضا کردند.   

 

کابینه میقاتی تعهد داد اصلاحات لازم برای نجات لبنان و مقابله با فروپاشی اقتصاد این کشور در پی انفجار بندر بیروت در چهارم اوت سال گذشته را در پیش بگیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------