آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

نقش ۲ میلیون دلاری هانتر بایدن در آزادسازی دارایی‌های لیبی



 هانتر بایدن ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
براساس گزارشی، هانتر بایدن که پسر رئیس‌جمهوری آمریکاست، در زمانی که پدرش مرد شماره دو دولت اوباما بود، بیش از دو میلیون دلار پول گرفته بود تا به آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی‌های لیبی کمک کند. 

به گزارش ایسنا، پایگاه بیزنس اینسایدر گزارش داد، هانتر بایدن سالانه دو میلیون دلار به علاوه آنچه در مکاتبات "هزینه موفقیت" توصیف شده است، دریافت کرد. این افشاگری در ایمیل سم جوهری، یک اهداکننده دموکرات به شیخ محمد الرهبانی، اهداکننده کمپین اوباما و میلیاردر سعودی مطرح شد.

 

در شرایطی که جو بایدن به دنبال نامزدی برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ بود و در نهایت چنین تصمیمی نگرفت، جوهری در این ایمیل نوشت: او می‌خواهد افراد خودش را استخدام کند؛ این می‌تواند حلقه‌ نزدیکی از افراد به دلیل محرمانگی باشد. پدرش دارد تصمیم می‌گیرد که در انتخابات شرکت کند یا نکند. او گفت که به بالاترین سطوح در چین دسترسی دارد، می‌تواند در آن حوزه کمک کند.

 

چین ظاهرا یک مانع اصلی در آزادسازی این دارایی‌ها بود.

 

دارایی‌های لیبی در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و بعد از عملیات تحت رهبری ناتو که به عزل معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ انجامید، بلوکه شد.

 

این اهداکننده دموکرات در ایمیلی درباره هانتر بایدن نوشت: نکات مثبت او این است که رئیس برنامه غذای جهانی سازمان ملل است، پسر نفر دوم که پرونده لیبی را دارد، دسترسی به وزیر کشور، خزانه‌داری و وزیر خارجه. و از آنجایی که با پدرش در مسافرت‌ها همراهی می‌کند، همه جا در اروپا و آسیا رابط دارد؛ جاهایی که پول‌های معمر قذافی و سازمان سرمایه‌گذاری لیبی بلوکه شده است.  

 

او ادامه داد: نکات منفی او این است که الکلی و معتاد به مواد مخدر است. بابت مصرف کوکائین از ارتش آمریکا اخراج شد، با روسپی‌ها ارتباط دارد، مدام دنبال پول است و دردسرهای بیشتری هم دارد.

 

او و شرکای کاری‌اش در نهایت به پنج درصد از دارایی‌ها دسترسی پیدا کردند که بر اساس این گزارش، بالغ بر صدها میلیون دلار ‌شد. همچنین براساس ایمیل دیگری، او و شیخ الرهبانی از طریق یک وکیل مستقر در دی.سی با بایدن درباره توافق لیبی مرتبط شدند.  

 

این نشریه همچنین گزارش داد که "هیچ مدرکی نیست که نشان دهد هانتر بایدن از روابط با پدرش برای بهره‌برداری مشتریانش استفاده کرده بود اما این ایمیل‌ها نگاهی بر فرایند نفوذ در واشنگتن دارد."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------