آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

عراق: مشارکت ۴۱ درصد مردم عراق در انتخابات پارلمانی| بازداشت معاون «البغدادی»



انتخابات عراق  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
کمیساریایی عالی انتخابات عراق میزان مشارکت مردم این کشور در انتخابات پارلمانی را ۴۱ درصد اعلام کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که میزان مشارکت اولیه در انتخابات پارلمانی که روز گذشته -‌یکشنبه- برگزار شد‌، ۴۱ درصد بوده است.

 

مقام‌های کمیساریا پیشتر اعلام کرده بودند که انتخابات پارلمانی شاهد کمترین میزان مشارکت در چند سال اخیر بوده است و عدم مشارکت مردم نشان‌دهنده کاهش اعتماد به رهبران سیاسی و نظام دموکراتیک پس از حمله آمریکا در سال ۲۰۰۳ است.

 

انتظار می‌رود که این انتخابات، نخبگان حاکم را از صحنه سیاسی حذف کند. همچنین انتظار می‌رود که بلوک «مقتدی صدر»، روحانی شیعه و رهبر جریان صدر بیشترین تعداد کرسی‌های پارلمان را به دست آورد. 

 

مقام‌های عراقی، دیپلمات‌های خارجی و تحلیلگران معتقد هستند که چنین نتیجه‌ای توازن قدرت را در عراق یا به طور کلی در منطقه تغییر نخواهد داد‌، اما ممکن است برای مردم این کشور به این معنا باشد که صدر نفوذ خود را در دولت بعدی افزایش می‌دهد.

 

دو مقام کمیساریای انتخابات اعلام کردند که مشارکت واجدین شرایط در سراسر کشور تا ظهر به ۱۹ درصد رسید. در انتخابات قبلی در سال ۲۰۱۸ ، میزان مشارکت ۴۴ و پنج دهم درصد بوده است.

 

الکاظمی: معاون «البغدادی» دستگیر شد

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق از دستگیری «سامی جاسم» معاون خلیفه خودخوانده داعش و یکی از خطرناک‌ترین سرکرده‌های این گروه تروریستی، طی یک عملیات دشوار برون‌مرزی خبر داد.

 

انتخابات عراق  ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------