رهبر کره شمالی آمریکا و کره جنوبی را عامل ایجاد تنش دانست



رهبر کره شمالی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
کیم جون اون رهبر کره شمالی با رونمایی از موشک‌های هسته‌ای و دیگر تسلیحات اعلام کرد که آمریکا و کره جنوبی تنش‌ها را ایجاد می‌کنند. 

به گزارش پایگاه خبری ان‌کی‌نیوز، اون روز دوشنبه در جریان یک نمایشگاه تسلیحات به نام "دفاع شخصی ۲۰۲۱" گفت که فعالیت‌های ارتش آمریکا از جمله رزمایش‌های مشترک با کره جنوبی خطرات احتمالی بسیاری را ایجاد می‌کند و اضطرار برای تقویت قدرت خودمان را افزایش می‌دهد.

 

رهبر کره شمالی وعده داد که برنامه‌های توسعه نظامی ارائه شده در کنگره حزب در ژانویه ۲۰۲۱ که شامل موشک‌های بالستیک میان قاره‌ای جدید، موشک هسته‌ای جدید بر روی زیردریایی و ماهواره شناسایی نظامی می‌شود را انجام می‌دهد.  

 

وی تاکید کرد: دشمن اصلی ما خود جنگ است نه گروه یا کشور خاصی مانند کره جنوبی یا آمریکا.

 

کیم جون اون همچنین نسبت به پیشرفت‌های نظامی اخیر کره جنوبی و "تحریک آمیز" خواندن آزمایش موشکی کشورش از سوی سئول، انتقاد کرد.

 

به دنبال آزمایش موشک بالستیک زیردریایی کره جنوبی در نیمه سپتامبر مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی توسعه موشکی سئول را "بازدارندگی آشکار در مقابل تحریکات کره شمالی" توصیف کرد که این اظهارات با انتقاد اون و دیگر مقامات بلندپایه کره شمالی همراه شد.

 

کیم روز دوشنبه همچنین کره جنوبی را به تلاش برای محروم کردن پیونگ یانگ از حق توسعه دفاعی ملی متهم کرد و گفت: بار دیگر می‌گویم؛ کره جنوبی هدف قدرت مسلح ما است. تقویت دفاع ملی خود را برای هدف قرار دادن کره جنوبی تقویت نمی‌کنیم.

 

کیم همچنین اظهار داشت که رفتار سئول "دوگانه و غیر منطقی" است و هشدار داد که کره شمالی "با اقدامات قوی پاسخ خواهد داد و قصد کره جنوبی برای" آسیب رساندن "به حق دفاع شخصی کره شمالی را نخواهد پذیرفت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------