پوتین: به زمان به رسمیت شناختن طالبان نزدیک می شویم



پوتین ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است که به زمان به رسمیت شناختن طالبان نزدیک می‌شویم. 

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه از درخواست طالبان برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان در خارج از کشور حمایت کرد و از کشورهای غربی خواست تا دارایی‌های مالی افغانستان را از حالت مسدودی در بیاورند.

 

پوتین که در نشستی در سوچی حضور داشت، گفت: کشورهای غربی مسئولیت اصلی آنچه را که در افغانستان رخ می‌دهد، بر عهده دارند.

 

به گفته پوتین، مسئولیت اصلی بابت آنچه که در افغانستان اتفاق می‌افتد، بر گردن کشورهایی است که ۲۰ سال در افغانستان حضور داشتند و در این کشور می‌جنگیدند و نخستین چیزی که آنها باید انجام دهند، این است که دارایی‌های خارجی افغانستان را برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشور، آزاد کنند.

 

رئیس جمهوری روسیه همچنین طالبان را بابت تلاش‌هایش در مقابله با تروریست‌های داعش در افغانستان ستود و به این نکته اشاره کرد که طالبان در مواجهه و مقابله با داعش تلفات نیز داده است.

 

پوتین همچنین افزود: نقش پاکستان در سازش افغانستان اهمیت زیادی دارد و اسلام آباد یکی از بازیگران اصلی در منطقه محسوب می‌شود.

 

وی همچنین به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا محسوب می‌شود، نیز اشاره کرد و افزود: بایدن کار درست را انجام داد.

 

رئیس جمهوری روسیه همچنین ادامه داد: مسکو حامی افغانستان در حال توسعه و آرام، عاری از تهدید تروریستی و قاچاق مواد مخدر است و برای این منظور به افغانستان کمک می‌کند تا اقتصادش را بار دیگر احیا کند.

 

رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفتگوهایش با شرکت کنندگان در نشست سوچی درباره به رسمیت شناخته شدن طالبان افغانستان افزود: به نظر من به انجام این کار نزدیک می‌شویم. موضع روسیه حرکت در این مسیر خاص خواهد بود اما، این تصمیم‌ها باید همانطور که در زمانی که طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی در لیست سیاه قرار گرفت، اتخاذ شد، صورت گیرد.

 

هنگامی که ایالات متحده و دولت‌های اروپایی خیلی سریع مشغول خارج کردن شهروندان و همکاران افغانستانی خود از کابل بودند، روسیه یکی از معدود کشورهایی بود که در ظاهر نگران به قدرت رسیدن طالبان نبود. دیپلمات‌های روسی از حاکمان جدید افغانستان به عنوان انسان‌های عادی یاد کردند و بحث‌شان این بود که پایتخت نسبت به گذشته امن‌تر شده است. در آن زمان نیز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده بود که قدرت‌گیری طالبان واقعیتی است که باید با آن کنار آمد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------