سخنرانی وزیر امورخارجه "تووالو" وسط دریا / عکس



 سخنرانی وزیر امورخارجه تووالو ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
انگلیس وعده داده است که برای کمک به کشورهای فقیر به منظور مقابله با تغییرات آب و هوایی بودجه ای معادل ۲۹۰ میلیون پوند اختصاص دهد. 

به گزارش ایسنا، در حالیکه کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP۲۶ وارد دومین هفته خود شده، انگلیس متعهد شد تا ۲۹۰ میلیون پوند برای کمک به کشورهای فقیر به منظور مقابله با تاثیرات تغییرات آب و هوایی اختصاص دهد.

 

وزرا و نماینده های دولتهای سراسر جهان برای گفتگوهای بیشتر در گلاسگو حضور دارند. آنها در مورد چگونگی حمایت از کشورهای فقیر و پرداخت غرامت برای جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

 

 سخنرانی وزیر امورخارجه تووالو ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

شهروندان حامی محیط زیست در گلاسگو/عکس: بی بی سی

 

کشورهای فقیر خواستار کمک مالی ۱۰۰ میلیارد دلاری شده اند و استدلال می کنند که در حال حاضر گرفتار تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی هستند و در آینده نیز با تاثیرات شدید این بحران جهانی روبرو خواهند بود. کشورهای در حال توسعه در انتشار گازهای آلاینده که باعث تغییرات آب و هوایی می‌شود، سهم بسیار ناچیزی داشته اند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، دولت انگلیس اعلام کرده است که بیشتر کمک در نظر گرفته شده به کشورهای آسیایی و اقیانوسیه اختصاص پیدا خواهد کرد تا برای برنامه ریزی و سرمایه گذاری در اقدامات اقلیمی، بهبود مناطق حفاظت شده و ترویج توسعه کربن صفر هزینه کنند.

 

 سخنرانی وزیر امور خارجه تووالو وسط دریا

همچنین وزیر امور خارجه تووالو (کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام) برای آماده سازی فیلم سخنرانی خود در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل و تاکید بر اهمیت مقابله با تغییرات اقلیمی به دریا زد.

 

وزیر امور خارجه تووالو برای سخنرانی در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP۲۶ در حالیکه تا زانو در آب دریا ایستاده، سخنرانی کرده است تا نشان دهد که کشورش در خط مقدم بحران ناشی از تغییرات آب و هوایی قرار دارد.

 سخنرانی وزیر امورخارجه تووالو ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

عکس: رویترز

 

تصاویری از وزیر امور خارجه تووالو به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که وی با کت و شلوار و کراوات در پشت تریبون در میان دریا ایستاده تا توجه ها را به مبارزه این کشور با بحران بالا آمدن سطح آب دریا جلب کند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در پیام ویدئویی خود اظهار کرد: این بیانیه، شرایط COP۲۶ را با موقعیت‌های واقعی زندگی که تووالو به دلیل تاثیرات تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح آب دریاها با آن روبروست در کنار هم قرار می‌دهد و بر اقدام جسورانه تووالو بر رسیدگی به مسائل حیاتی فعالیت انسان در شرایط تغییرات آب و هوایی تأکید دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------