ترامپ کنفرانس خبری خود درباره «حمله به کنگره» را لغو کرد



ترامپ"
کنفرانس خبری رئیس جمهور سابق آمریکا که در آن قصد داشت از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انتقاد کند، لغو شد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که قصد داشت به مناسبت حمله سال گذشته به کنگره آمریکا کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند، این کنفرانس را لغو کرد.

 

این کنفرانس مطبوعاتی قرار بود در مکان تاریخی مارالاگو در فلوریدا به مناسبت اولین سالگرد حمله به کنگره آمریکا برگزار شود. ترامپ پیش‌تر در بیانیه‌ای گفته بود در این کنفرانس مطبوعاتی شکایات خود را  بیان خواهد کرد و انتظار داشت جمعیت بسیار زیادی به او بپیوندند.

 

آلیسا فرح که به عنوان مدیر ارتباطات استراتژیک دولت ترامپ کار می‌کرد در مورد تصمیم ترامپ برای برگزاری کنفرانس در خصوص حمله به کنگره، روز یکشنبه به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفته بود که این نشان می‌دهد ترامپ همچنان از حلقه نزدیکان خود مشاوره‌های وحشتناکی دریافت می‌کند؛ عاقلانه‌تر این است که او در این مورد سکوت کند و اجازه دهد قربانیان کنگره در مورد آن روز بسیار مهم صحبت کنند.

 

فرح گفته بود ممکن است ترامپ بخواهد از این کنفرانس مطبوعاتی استفاده کند تا مجددا تکرار کند که در انتخابات تقلب شده و اینکه کسانی که به کنگره حمله کردند زندانی سیاسی هستند.

 

گفتنی است سال گذشته، در جریان حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا در جریان اعتراض به نتایج انتخابات، پنج نفر کشته و صد‌ها تن زخمی شدند که در این میان ۱۴۰ نفر از این افراد افسر پلیس بودند. تاکنون ۷۲۷ نفر در ارتباط با این حمله متهم شده اند.

 

حمله کنندگان به ساختمان کنگره مسلح بودند و به گزارش NPR شوکر، اسپری فلفل و چوب‌های بیسبال به همراه داشتند.

 

اخیرا سی‌ان‌ان نظرسنجی در این خصوص انجام داده است و در آن دو سوم پاسخ دهندگان حادثه حمله به کنگره را نشانه افزایش خشونت سیاسی در آمریکا دانسته اند و معتقد بودند دموکراسی در این کشور در معرض تهدید است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------