آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

نتانیاهو توافق با دادستان را بجای رفتن به زندان می پذیرد



 نتانیاهو ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
بنا بر گزارش ها، نتانیاهو و وکلای او تصمیم گرفته اند که به توافقی برای دادخواهی با دادستان دست یابند. 

‌به گزارش مهر به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، در جلسه‌ای که یکشنبه شب با حضور «بنیامین نتانیاهو» و خانواده و وکلای او برگزار شد، تصمیم گرفته شد که نتانیاهو معامله برای دادخواهی را بپذیرد.

 

بر اساس این گزارش، منابع نزدیک به نتانیاهو با انتقاد از «آویخای مندلبلیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی گفته اند که نتانیاهو توافق با دادستان را خواهد پذیرفت.

 

یک مقام ارشد در دفتر دادستانی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفته بود که شانس نتانیاهو برای توافق با دادستان کل، در بهترین حالت "کم" است، اما حال به نظر می‌رسد نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به سمت پذیرش این توافق حرکت می‌کند، چون گزینه دیگری ندارد.

 

با این حال گفته شده حتی اگر نتانیاهو با تمام شروط خواسته شده توسط دادستان کل از جمله ترک زندگی سیاسی موافقت کند، باز هم باید مذاکرات گسترده‌ای بین دادستان و وکلای نتانیاهو در مورد هر بند و جزئیات کوچک این توافق انجام شود و کار به این سادگی نیست.

 

بر اساس گزارش‌ها، محاکمه طولانی مدت فساد مالی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به زودی به پایان می‌رسد و گفته شده نتیجه احتمالی آن اقرار نتانیاهو به انجام جرم خواهد بود.

 

بر اساس گزارش‌های غیررسمی، اتهام رشوه خواری نتانیاهو کنار گذاشته می‌شود، اما نتانیاهو به تقلب و نقض اعتماد اعتراف می‌کند. این مجازات برای او ۳ تا ۶ ماه حبس خواهد داشت که سپس به خدمات اجتماعی تبدیل می‌شود.

 

با این حال، سخت‌ترین جنبه مجازات برای نتانیاهو می‌تواند شرط نهایی آن باشد و نتانیاهو باید بپذیرد که اقدامات او دارای «رذالت اخلاقی» بوده است، که این اقرار او را از تصدی مناصب دولتی به مدت هفت سال منع خواهد کرد. در حالی که نتانیاهو در سن ۷۲ سالگی به سر می‌برد، پذیرش این اتهام به این معناست که او تا سال ۲۰۲۸ و زمانی که ۷۹ ساله خواهد شد، نمی‌تواند بدنبال مقام سیاسی باشد.

 

برای بسیاری از سیاستمداران، ۷۹ سالگی سن بازنشستگی است، اما شاید حتی این ضربه برای پایان دادن به حضور نتانیاهو در سیاست کافی نباشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------