ناوالنی به رویکرد آمریکا در قبال پوتین تاخت /"غرب دوباره گرفتار تله‌های پوتین می‌شود"



 پوتین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رهبر اپوزیسیون روسیه در مصاحبه جدیدی آمریکا را متهم کرد که وقتی بحث اوکراین در میان باشد عملا بازیچه دست ولادیمیر پوتین می‌شود. 

به گزارش ایسنا، الکسی ناوالنی، رهبر محبوس اپوزیسیون روسیه طی چند ماه نامه‌نگاری از زندان به مجله تایم گفت: زمان تکرار می‌شود و غرب دوباره گرفتار همان تله‌های پیش‌ پا افتاده پوتین می‌شود. او درخواست‌های دیوانه‌کننده و خنده‌داری دارد، مثل تازه‌ترین آنها که گفته بود چطور او و بایدن در اتاقی مملو از دود سیگار بنشینند و درباره سرنوشت اروپا درست مثل ۱۹۴۴ تصمیم‌گیری کنند. و اگر آمریکا نپذیرد، او "چیزی را می‌کِشد."   

 

کشورهای غربی مسکو را همزمان با صف‌آرایی حدود ۱۰۰ هزار نظامی روسیه در مرز با اوکراین به زمینه‌چینی برای حمله به این کشور متهم کرده‌اند. روسیه این ادعا را رد کرده اما خواستار تضمین‌های امنیتی از سوی غرب شده است. آمریکا به روسیه هشدار داده که اگر به اوکراین حمله کند، تحریم‌های اقتصادی سنگینی در انتظار آن است. به نظر می‌رسد ناوالنی این رویکرد را چندان نمی‌پسندد.

 

ناوالنی گفت: آمریکا به جای اینکه این حرف‌های مهمل را نادیده بگیرد، دستورکار پوتین را پذیرفته و نشست‌هایی ترتیب داده است. درست مثل یک پسر بچه محصل ترسیده که از طرف یک کلاس بالایی مورد قلدری قرار گرفته است. بعد آنها می‌گویند که "اگر شما کاری کنید، سپس تحریم‌های سختی اعمال خواهیم کرد." این دقیقا همان چیزی است که پوتین نیاز دارد، چون از آن پیروی می‌کند که اگر او به اوکراین حمله نکند، پس تحریمی هم در کار نخواهد بود. فقط هویج خواهد بود، نه چماق.

 

این منتقد سرسخت رئیس‌جمهوری روسیه افزود: با این کار، ترکیب کامل است؛ دیگری نیازی نیست پوتین درباره تحریم‌هایی که تقریبا اطرافیان او را فرا گرفته، نگران باشد. دولت بایدن اول کنگره را متقاعد کرد که آنها را نپذیرد و اکنون کلا آنها را لغو کرده است. از آنجایی که آنها وعده یک هویج به پوتین دادند، اکنون زمان تحریم‌ها نیست. این نفسم را می‌گیرد که ببینم چطور پوتین این را هر بار و هر بار به تشکیلات آمریکایی اعمال می‌کند؛ تهدید به تشدید، مذاکره، عقب کشیدن. تهدید به تشدید، مذاکره، عقب کشیدن.

 

ناوالنی از آمریکا خواست تا تحریم‌هایی را اعمال کند که واقعا پوتین را تحت فشار بگذارد.

 

او افزود: ما در روسیه از تماشای اینکه ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه برخی از سرهنگ‌ها و ژنرال‌ها اعمال می‌کند که حتی پولی در خارج از کشور ندارند، خسته شده‌ایم. اینها فقط عوامل اراده پوتین هستند. واقعا ساده است. پوتین بدون شک ثروتمندترین فرد در جهان است. منبع ثروت او قدرت و فساد است. و اساس قدرت او، دروغ، تبلیغات و نتایج انتخابات جعلی است. می‌خواهید نفوذ پوتین را تحت تاثیر قرار دهید، پس به ثروت شخصی او نفوذ کنید. این دم دست شماست. همه، اسامی الیگارش‌ها و دوستان پوتین را که پول او را نگاه می‌دارند، می‌دانند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------