آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

رضایت بایدن از مذاکرات با رهبران اروپا درباره بحران اوکراین



 بایدن,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس جمهور آمریکا مذاکرات و دیدار خود با شماری از رهبران اروپا درباره بحران اوکراین را که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید، بسیار خوب توصیف کرد. 

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب گفت که دیدار مجازی بسیار خوبی با رهبران شماری از کشورهای غربی پیرامون اوکراین داشته است.

 

بر اساس این گزارش، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن دیدار و مذاکرات مجازی را که بیش از یک ساعت به طول انجامید با سران انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان و رئیس کمیساریای اروپا، رئیس شورای اروپا و دبیرکل ناتو انجام داد.

 

بایدن در نشستی خبری پس از این مذاکرات گفت: نشست بسیار بسیار خوبی را برگزار کردم. نشست کاملی با رهبران اروپایی بود.

 

این در حالی است که کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قرار است تا ساعاتی دیگر با سران کشورهای اروپایی در خصوص روسیه و اوکراین گفتگو کند.

 

کاخ سفید در این خصوص اعلام کرده بود که «بایدن» عصر روز دوشنبه (به وقت محلی) با سران کشورهای اروپایی از طریق ویدئو کنفرانس گفتگو خواهد کرد.

 

محور گفتگوی مذکور، موضوع روسیه و اوکراین و نیز اتهام زنی به روسیه در خصوص حمله ادعایی مسکو به اوکراین اعلام شده بود.

 

گفتنی است که تنش‌ها بین غرب (آمریکا و ناتو) و روسیه بر سر بحران اوکراین بالا گرفته است.

 

غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کند و تهدید به انجام اقدامات تلافی جویانه مانند اعمال تحریم‌های فلج کننده بر مسکو و ارسال تسلیحات پیشرفته به کی یف نموده است.

 

روسیه اما تمام این اتهامات را رد کرده و می‌گوید که این غرب و ناتو است که با ارسال سلاح و استقرار تجهیزات و زیرساخت‌های خود در نزدیکی مرزهای روسیه مسبب اصلی بروز تنش‌ها در این منطقه شده است.

 

وزارت خارجه روسیه در همین باره پیشنهاداتی درباره تضمین‌های امنیتی را به طرف غربی ارائه کرد و نشست‌های مسکو و واشنگتن و همچنین شورای ناتو و روسیه با شرکت مقامات دو طرف صورت گرفت، اما تاکنون نتایجی ملموس که کمکی به حل بحران کند از این جلسات به دست نیامده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------