ارتش اوکراین یک ناوچه روسی را غرق کرد/ روسیه: موشک اسکندر سلاح های غربی در خارکیف را نابود کرد



  ارتش اوکراین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت دفاع اوکراین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک فروند ناوچه ارتش روسیه را با حملات پهپادی مورد هدف قرار داده و غرق کرده است.

  به گزارش ایرنا، این وزارتخانه تصاویر ویدیویی منتشر کرده که به گفته یورونیوز ، در آنها یک کشتی کوچک در اسکله دیده می‌شود که دود و شعله‌های آتش از آن بلند شده است.

 

ارتش اوکراین می‌گوید این تصاویر متعلق به ناوچه روسی است که با حمله پهپاد ساخت ترکیه‌ به نام « بیرقدار» مورد هدف قرار گرفته است.

 

وزارت دفاع اوکراین می‌گوید که این حمله در نزدیکی جزیره مار در دریای سیاه صورت گرفته است. 

 

وزارت دفاع روسیه هنوز هیچ واکنشی به این ادعای کی‌یف نشان نداده است. 

 

اوکراین ماه گذشته اعلام کرد که توانسته است یک فروند ناو جنگی روسیه بنام موسکووا را هدف بگیرد و آن را غرق کند. کی‌یف در آن وقت ادعا کرده بود که ناو موسکووا را هدف حمله موشکی قرار داده است. روسیه در واکنش، ضمن رد این ادعا دلیل آتش گرفتن ناو را انفجار در انبار مهمات آن اعلام کرد.

 

غرق شدن ناو مسکووا یکی از بدترین تلفات وارده به ارتش روسیه بود.

 

وزارت دفاع روسیه: موشک اسکندر سلاح های غربی در خارکیف را نابود کرد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای مسلح روسیه روز شنبه با استفاده از موشک‌های اسکندر، تسلیحات ارسال شده توسط آمریکا و اتحادیه اروپا برای نیروهای مسلح اوکراین و نیروهای تیپ ۵۸ پیاده مکانیزه اوکراین در منطقه خارکیف را از بین برده اند.

آخرین اخبار از حمله وحشیانه روسیه به خاک اوکراین,درگیری نظامی روسیه و اوکراین

 

به گزارش خبرگزاری تاس، سرلشگر ایگور کوناشنکوف، گفت: «در منطقه خارکیف حجم سنگینی از تسلیحات و سخت افزارهای رزمی تحویلی از آمریکا و کشورهای غربی و همچنین پرسنل نظامی تیپ ۵۸ پیاده مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین با سامانه های موشکی عملیاتی تاکتیکی اسکندر در نزدیکی ایستگاه های راه آهن کراسنوگراد و کارلووکا از بین رفته است.»

 

کوناشنکوف گفت: هواپیماهای روسی یک بمب افکن Su-۲۴، یک جنگنده Su-۲۷، سه هلیکوپتر Mi-۸ با چتربازانش و دو پهپاد بیرقدار TB۲ متعلق به نیروهای مسلح اوکراین را در نزدیکی جزیره مار سرنگون کردند.

 

وی گزارش داد: نیروهای هوافضای روسیه از موشک های نقطه زن برای هدف قرار دادن ۴۲ منطقه انباشت نیروی انسانی دشمن و دو انبار مهمات استفاده کرده اند.

 

کوناشنکوف گفت: نیروهای موشکی و توپخانه نیروی زمینی روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۶ هدف متعلق به نیروهای مسلح اوکراین را در جریان عملیات ویژه مورد اصابت قرار دادند.

 

وی گفت: نیروهای موشکی و توپخانه ای  ۳۱ نقطه فرماندهی و ۲۴۵ سنگر از مناطق تجمیع نیروی انسانی و تجهیزات رزمی نیروهای مسلح اوکراین را مورد اصابت قرار دادند.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای مسلح روسیه از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین تاکنون ۱۵۴ هواپیما و ۱۱۵ هلیکوپتر، ۷۶۴ هواپیمای بدون سرنشین، ۲۹۰۲ تانک و سایر خودروهای زرهی نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرده اند.

 

بنا به گزارش تاس، به طور کلی، اهداف زیر از آغاز حمله روسیه به اوکراین، منهدم شده است: ۱۵۴ هواپیما، ۱۱۵ بالگرد، ۷۶۴ هواپیمای بدون سرنشین، ۲۹۶ سامانه موشکی زمین به هوا، ۲۹۰۲ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۳۳۳ موشک پرتاب چندگانه. سامانه، ۱۳۷۸ قبضه توپ صحرایی و خمپاره انداز و ۲۷۲۸ خودرو موتور ویژه نظامی.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که نیروهای مسلح روسیه از سلاح‌های دقیق برای نابودی تجهیزات هواپیماهای متعلق به نیروهای مسلح اوکراین از جمله هواپیماهای بدون سرنشین و تسلیحات هوایی در نزدیکی آرتسیز، اودسا و وزنسنسک استفاده کرده‌اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------