محققان با کمک سرویس‌های ابری آمازون نقشه‌ای عظیم از سلول‌های مغزی می‌سازند



نقشه سلول مغزی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان با کمک سرویس‌های ابری آمازون نقشه‌ای عظیم از سلول‌های مغزی می‌سازند.

به گزارش دیجیاتو، گروهی از محققان می‌خواهند با کمک سرویس‌های ابری آمازون، اطلسی عظیم از سلول‌های مغزی بسازند تا به درمان بیماری‌های مغزی نزدیک‌تر شوند.

 

پیشرفت‌های بشر در درک بیماری‌های آسیب‌رسان به عصب‌های مغزی ازجمله آلزایمر و پارکینسون چشمگیر بوده‌اند، اما هنوز راه زیادی تا شناخت کامل این بیماری‌ها وجود دارد. حالا محققان می‌خواهند با کمک کسب‌وکار سرویس‌های وب آمازون (AWS) نقشه‌ای از مغز بسازند تا راه برای پژوهش‌های دقیق‌تر در سطح سلولی هموار شود و درمان‌های بهتری برای بیماری‌های عصبی به‌دست آید.

 

مؤسسه علوم مغزی آلن در آمریکا با همکاری بخش سرویس‌های وب آمازون می‌خواهد یک پلتفرم دانش مغزی بسازد. محققان این مؤسسه با کمک بودجه مؤسسه ملی بهداشت و ابزارهای یادگیری ماشینی، نقشه‌ای از مغز خواهند ساخت تا به کشف درمان‌های جدید برای اختلال‌های عصبی کمک کند.

 

دانشمندان می‌خواهند اولین نقشه منحصربه‌فرد از مغز را بسازند که دربرگیرنده بزرگ‌ترین پایگاه داده متن‌باز از سلول‌های مغز در جهان باشد. این نقشه شامل داده‌های عظیمی پیرامون ساختارها و کارکردهای مغز پستانداران خواهد بود.

 

این نقشه مبتنی بر فناوری‌های ژنومی سلول‌ها ساخته می‌شود. این فناوری‌ها ژن‌های درون هر سلول مغزی را اندازه‌گیری می‌کنند تا در درک پیچیدگی سلول‌های مغز و عملکردهای شناختی آن‌ها به پژوهشگران کمک نمایند.

 

با کمک نقشه مغزی احتمالاً می‌توان به منشأ بیماری‌ها پی برد

این نقشه‌ها که شبیه به اطلس‌هایی برای مغز خواهند بود، به دانشمندان کمک می‌کنند تا منشأ بیماری‌ها را بفهمند و درنهایت به پزشکان اجازه خواهند داد تا متوجه شوند که چرا بیماری‌هایی مثل آلزایمر و پارکینسون به‌وجود می‌آیند.

 

«شعیب مفتی»، رئیس واحد داده و فناوری مؤسسه آلن می‌گوید: «این پلتفرم به محققان اجازه می‌دهد تا اکتشافات جدیدی را انجام دهند که با زیرساخت‌های فعلی ممکن نیست. زمانی که تکه‌های اطلاعات را کنار هم قرار دهیم و داده‌های مغزهای سالم را به اطلاعات مغزهای بیمار وصل کنیم، جادوی واقعی آن‌جا رخ خواهد داد.»

 

مغز ما حدود 200 میلیارد سلول دارد. ذخیره‌سازی این حجم از داده کار سختی است و اینجاست که پای AWS به میان می‌آید. «الیسون فرایهوف» از بخش سرویس‌های وب آمازون می‌گوید: «یادگیری ماشینی در AWS به سازمان‌های تحقیقاتی اجازه می‌دهد ارتباطات جدید را کشف کرده و با کمک سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، یافته‌های تازه‌ای داشته باشند. مؤسسه آلن از فناوری‌های پیشرفته ابری نظیر یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا سرعت یافته‌های خود را به شیوه‌ای مقرون‌به‌صرفه و مقیاس‌پذیر افزایش دهد.»

 

محققان امیدوارند که با این فناوری گزینه‌های بهتری را برای تشخیص و درمان بیماری‌های مغزی فراهم کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------