افزایش مسمومان مصرف مشروبات الکلی در البرز به ۱۴۷ نفر



مسمومیت الکلی در البرز،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
شمار مسمومان مصرف مشروبات الکلی به ۱۴۷ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: براساس آخرین آمار تعداد مسموم‌شدگان مصرف مشروبات دارای الکل متانول چهار روز گذشته در این استان به ۱۴۷ نفر رسید.

 

شهرام صیادی اظهار کرد: شمار مسموم شدگان مشروبات الکلی تا پیش از ظهر امروز ۱۴۱ نفر بود که اکنون ۶ نفر دیگر به تعداد آنها اضافه شده است.

 

وی گفت: با اعلام مرگ قطعی ۲ نفر مرگ مغزی تاکنون پرونده جزییات مرگ ۱۲ نفر بر اثر استفاده از مشروبات الکلی در مراکز درمانی این استان ثبت شده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: اعضای بدن ۲ نفر از افرادی که در این موضوع دچار مرگ مغزی شده بودند با رضایت خانواده اهدا شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مسموم دیگر نیز اینتوبه (لوله‌گذاری نای برای تنفس) شدند. این افراد با علائم گوارشی، تنگی نفس، تاری دید و سرگیجه به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 

صیادی افزود: روند درمانی برای سایر بیماران مسموم شده بر اثر مصرف متانول در حال انجام است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضاییه حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری استان البرز نیز در این باره اعلام کرد: ۱۴ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی طی چهار روز در البرز جان باختند که برای شناسایی افرادی که نسبت به پخش مشروبات الکلی اقدام کرده‌اند دستورات لازم صادر شده و پرونده قضایی تشکیل شده است.

 

وی همچنین گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه و تعدادی هم فوت کرده‌اند و احتمال اینکه چند نفر در منزل فوت کرده و به بیمارستان هم اعزام نشده باشند وجود دارد که این موضوع در پزشکی قانونی و دانشگاه علوم پزشکی استان در حال بررسی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------