ریسک آفتاب سوختگی با مصرف برخی داروها بیشتر می شود



آفتاب سوختگی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان می گویند مصرف برخی داروهای رایج می تواند فرد را مستعد آفتاب سوختگی کند.

به گزارش مهر به نقل از هلث لاین، آنتی بیوتیک ها، داروهای ضد بارداری خوراکی و داروهای درمان آکنه می‌توانند حساسیت فرد را نسبت به خورشید و اشعه‌های مضر UV به میزان زیادی افزایش دهند.

 

از اینرو محققان توصیه می‌کنند محافظت از پوست در برابر نور خورشید در هنگام مصرف این داروها بسیار مهم است.

 

به گفته «هاوی همیلتون»، مشاوره و داروساز از دانشگاه واشنگتن، «حساسیت به نور ناشی از دارو زمانی رخ می‌دهد که مواد شیمیایی یا داروهایی که به صورت خوراکی مصرف می‌شوند یا به صورت موضعی استفاده می‌شوند، منجر به واکنش آفتاب سوختگی در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه UV نور خورشید یا تخت برنزه می‌شوند.»

 

وی در ادامه افزود: «بعضی داروها، فرد را نسبت به خورشید حساس‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند پوست او نسبت به نور خورشید بیش از حد واکنش نشان دهد. علاوه بر این، حساسیت به خورشید حتی با قرار گرفتن کوتاه در معرض نور خورشید می‌تواند منجر به آفتاب سوختگی شدید شود.»

 

هر دو داروی خوراکی و موضعی می‌توانند با اشعه ماورا بنفش نور خورشید یا تخت‌های برنزه تداخل داشته باشند. همیلتون گفت: «واکنش شیمیایی به این دلیل رخ می‌دهد که داروها از پیوندها و حلقه‌های شیمیایی متفاوتی تشکیل شده اند.»

 

داروهای حساس کننده به نور ترکیب شیمیایی منحصر به فردی دارند که در تماس با اشعه ماورا بنفش جذب شده، بی ثبات شده یا تغییر می‌کند. واکنش‌های پوستی در نتیجه این تعامل رخ می‌دهد که منجر به سمیت نوری یا آلرژی به نور می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------