واکسن بدون سوزن و بی درد هم اختراع شد



واکسن بدون سوزن و بی درد،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان کوئینزلند با توسعه موفقیت‌آمیز واکسن بدون سوزن و بی درد، امکان توسعه هر نوع واکسن را سریع‌تر و آسان‌تر از قبل می‌کنند.

به گزارش گجت نیوز، با آغاز همه گیری کووید-۱۹، جهان یک بحران قریب الوقوع را تجربه کرد که باعث شد دولت ها در مواجهه با آن غافل‌گیر شوند. علی‌رغم پیشرفت‌ها در ساخت واکسن کرونا ظرف یک سال پس از شروع همه‌گیری، گسترش واکسن‌ها محدود بود و در مراحل اولیه کارایی لازم را از خود نشان نداد.

 

اکنون با فناوری جدید محققان، انتظار می رود توزیع واکسن های بدون سوزن و بی‌درد، در ابعاد وسیع‌تری انجام شود. استیون مایلز، معاون این طرح می‌گوید: گسترش توانایی حاکمیتی ما در توسعه، تولید و تحویل واکسن‌ها، یک درس‌ مهم بود که کووید-۱۹ به ما آموخت.

 

علاوه بر این، مایلز اعتقاد دارد فناوری جدید این پتانسیل را دارد که نقشی حیاتی در آمادگی برای همه‌گیری‌های بعدی ایفا کند، زیرا از این طریق می‌توان واکسن‌ها به‌سرعت و به راحتی در جوامع مختلف به‌کار گرفت.

 

فناوری واکسن بدون سوزن و بی درد

توسعه این فناوری طی سال ۲۰۱۱ در دانشگاه کوئینزلند آغاز شد. براساس گزارش‌ها، محققان آن را با استفاده از طرح اولیه تحقیقات میکروسوزن-ریزآرایه و به شیوه تحویل خشک توسعه دادند.

 

واکسن بدون سوزن و بی درد،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

برونوین تامپسون، روزنامه‌نگار نیواطلس، در گزارش خود نوشت: روی هر تکه، هزاران ریز برجستگی ریز و خشک پوشانده شده با واکسن جمع‌آوری می‌شوند تا هنگامی که با پوست تماس پیدا می‌کنند، دارو را به طور مؤثر به سلول‌های ایمنی که درست در زیر واکسن قرار دارند، برسانند.

 

مرکز Vaxxas همچنین در نظر دارد برنامه جذب کسب و کار زیست پزشکی کوئینزلند را آغاز کند.

 

دولت کوئینزلند در بیانیه‌ای گفت: این برنامه برای جذب صنایع بین ایالتی و بین المللی برای دسترسی به قابلیت های زیست پزشکی طراحی شده است.

 

دیوید هوی، مدیر اجرایی Vaxxas اضافه کرد که انتظار می‌رود این کارخانه اولین واکسن بدون سوزن و بدون درد تجاری را ظرف سه تا پنج سال تولید و توزیع کند.

 

به گفته دولت کوئینزلند، فناوری جدید پچ واکسن می‌تواند واکسن را در عرض چند ثانیه در سطح پوست رسوب دهد. این پروژه توسط دولت کوئینزلند حمایت می شود و به عنوان اولین تلاش برای تقویت اقتصاد این ایالت در دستور کار قرار گرفته است.

 

مقامات کوئینزلند می گوید که پروژه Vaxxas با نقشه راه و برنامه عمل 10 ساله زیست پزشکی دولت کوئینزلند مطابقت دارد. بخش زیست پزشکی 2.1 میلیارد دلار به اقتصاد کوئینزلند کمک می کند و بیش از 12000 نفر را استخدام می کند.

 

استیون مایلز، معاون نخست وزیر کوئینزلند، گفت: کوئینزلند متعهد به حمایت از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه زیست‌پزشکی بومی است تا این اطمینان حاصل شود که این نوآوری و هم‌چنین بهترین و باهوش‌ترین محققان خود را در خاک خود حفظ می‌کنیم. مرکز تولید فناوری جدید در مسیر تزریق صدها میلیون دلار به اقتصاد کوئینزلند است.

 

هوی همچنین تاکید کرد که فناوری پچ Vaxxas به سرعت در حال پیشرفت به سمت تجاری سازی و تولید انبوه است. این شرکت چندین آزمایش بالینی انسانی را با بیش از 500 شرکت‌کننده تکمیل کرده و علاوه بر این، مطالعات بالینی فاز اول استرالیا برای COVID-19 و آنفلوانزای فصلی نیز در حال انجام است.

 

هوی افزود: سایر مطالعات در حوزه واکسن های بی درد و بدون سوزن که آنفولانزای همه‌گیر را هدف قرار می‌دهد با بودجه دولت ایالات متحده و یک مطالعه برای ساخت واکسن جدید سرخجه-سرخک نیز با بودجه بنیاد بیل و ملیندا گیتس در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------