دولت پاسخ دهد؛ شما که در بدو ورود توانستید آن اندازه واکسن وارد کنید چرا بعد از دو سال در تامین دارو مانده‌اید؟



کمبود دارو در کشور،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
روزنامه هم‌میهن از دولت پرسیده شما که در بدو ورود توانستید آن اندازه واکسن کرونا وارد کنید چرا بعد از دو سال نمی‌توانید مثل دولت قبل دارو تامین کنید؟

 

این روزنامه نوشت: وضعیت امروز دارو نشان می‌دهد که ادعاهای این دولت درباره واکسن کرونا هم زیر سوال است و همان‌گونه که دولت پیش مدعی بود تمامی مقدمات واردات واکسن‌ها فراهم شده بود و در این دولت فقط تزریق شد و نقش چندانی در واردات واکسن‌ها نداشتند. چرا چنین ادعایی می‌شود؟ اگر این دولت آن اندازه توانا بود که در بدو ورود می‌توانست آن اندازه واکسن وارد کند چگونه است که اکنون پس از دو سال و فروش روزانه ۱/۶ میلیون بشکه نفت نمی‌تواند مثل دولت قبل دارو را تامین کند؟ دارویی که خارج از حوزه تحریم‌ها است.

 

این روزنامه افزوده است: نتیجه روانی این وضعیت تنش میان مردم و نظام درمانی و نیز بدبینی به حکومت است و نتیجه عینی آن پایین آمدن امید به زندگی است به‌ویژه هنگامی که با فقر غذایی نیز همراه شود که در این صورت و به‌طور قطع موجب کاهش امید به زندگی می‌شود. بر حسب قرائن گوناگون می‌توان گفت که امید به زندگی در ایران در حال کاهش است و این را می‌توان از افزایش مرگ و میرهای غیرکرونایی و نیز آنچه که در آرامستان‌ها دیده می‌شود نتیجه گرفت و داده‌های رسمی مرگ و میر هم می‌تواند این گزاره را تایید یا رد کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------