میانگین راه رفتن روزانه در ایران به زیر ۳۰۰ قدم در بین مردم رسیده است



رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند کلیه شهرستان اصفهان و عضو انجمن پزشکی ورزشی آمریکا(ACSM) گفت: کم تحرکی چهارمین عامل مرگ و میر در دنیاست و پس از شیوع کرونا در ایران میانگین راه رفتن به زیر ۳۰۰ قدم روزانه بین مردم رسیده است.

محمد علی طبیبی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در دنیا کسی که روزانه زیر ۶ هزار قدم راه می رود کم تحرک محسوب می شود و گفت: براساس تحقیقات انجام شده در سال دو میلیون و سیصد هزار نفر بر اثر کم تحرکی در دنیا فوت می کنند.

 

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از افراد کم تحرک به بیماری های قلبی و عروقی و بیش از چهل درصد از آنان نیز به دیابت مبتلا می شوند افزود: کم تحرکی موجب پوکی استخوان، از بین رفتن گلبول های سفید و قرمز می شود، التهاب در بدن، ابتلا به دیابت، خستگی های مزمن، ضعف عضلانی و تحلیل عضلانی را به دنبال دارد که این موارد باعث ایجاد بیماری های مختلفی از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت و ناتوانی در فرد می شود.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: همه این موارد باعث می شود تا تعداد دفعات مراجعه فرد به بیمارستان افزایش پیدا کند و مشکلات متعددی برای فرد ایجاد می شود.

 

طبیبی یادآور شد: در سال ۲۰۱۸ در کشور آمریکا بیش از ۳۲ میلیارد دلار هزینه افرادی شده است که به دلیل کم تحرکی دچار عدم تعادل شدند و به خاطر زمین خوردگی به بیمارستان مراجعه کردند.

 

وی با بیان اینکه اما نقطه امیدوار کننده این است که هر فردی در هر مرحله از زندگی که باشد با ورزش کردن و فعالیت های پر تحرک جسمانی می تواند دوباره سلامتی خود را به دست بیاورد گفت: بچه های پنج تا هفت سال باید هر روز در طول هفته ورزش کنند، افراد بین ۱۸ الی ۶۴ سال باید در طول هفته بین ۱۵۰ الی ۳۰۰ دقیقه ورزش کنند که این ورزش ها شامل ورزش های هوازی، مقاومتی و ترکیبی می شود و افراد بالای ۶۵ سال نیز باید سه روز در هفته ورزش های تعادلی، هوازی، مقاومتی و ترکیبی انجام دهند که این ورزش ها باید زیر نظر افراد متخصص انجام شود.

 

رییس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند کلیه شهرستان اصفهان ادامه داد: براساس مطالعاتی که انجام شده است تحرک داشتن کارکنان و کارمندان در طول ساعت کاری باعث افزایش راندمان و بازده کاری در بین آنان می شود.

 

طبیبی در اضافه کرد: ما برای اینکه یک سبک زندگی مناسب داشته باشیم هم باید فعالیت های جسمی و ذهنی مناسبی همچون یوگا و مدیتیشن داشته باشیم و این دو مورد در کنار یکدیگر یک زندگی سالم را برای ما به ارمغان می آورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------