توسعه ترکیب ایمنی‌ درمانی جدید برای سرطان کبد



سرطان کبد،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان اسپانیایی دانشگاه سیما ناوارا ترکیبی از ایمنی‌درمانی جدید ایجاد کرده‌اند که کارایی را در مدل‌های حیوانی سرطان کبد بهبود می‌بخشد. این روش، اثبات مفهومی است که شالوده‌ای برای کاربرد این درمان در بیماران مبتلا به شایع‌ترین سرطان کبد فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال‌نت، در سال‌های اخیر میزان بقای بیماران مبتلا به سرطان کبد به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است با این حال، برای بهبود اثربخشی آن و کشف نشانگرهای زیستی که پاسخ به درمان را پیش‌بینی می‌کنند، پیشرفت بیشتری مورد نیاز است.

 

دکتر ایگناسیو ملرو، مدیر برنامه ایمنی‌شناسی و ایمنی‌درمانی در دانشگاه سیما ناوارا، بخشی از مرکز کلینیک سرطان توضیح داد که یکی از اهداف اصلی در تحقیق این بیماری، داشتن مدل‌های حیوانی قابل اعتماد و مفید برای بررسی درمان‌های جدید است. ما با همکاری گروه دکتر آمایا لوجامبیو در بیمارستان مانت ساینای در نیویورک، مدل موشی را با استفاده از انتقال ژن از کبد ایجاد کرده‌ایم که با آن توانسته‌ایم ترکیبات جدید ایمنی‌درمانی را آزمایش کنیم.

 

مطالعه تجربی نشان داده است که ایمونوتراپی‌هایی که در حال حاضر برای بیماران اعمال می‌شود، تأثیری جزئی در این مدل حیوانی جدید دارد با این حال، اثربخشی با ترکیب‌های هم‌افزایی عوامل دیگر، مانند آنتی‌بادی‌های ضد CD۱۳۷، اینترلوکین ۲ یا سلول‌درمانی انتخابی افزایش می‌یابد.

 

دکتر کارمن اوچوا، محقق ارشد در دانشگاه سیما ناوارا می‌گوید: این تجویزهای مشترک به‌طور قابل توجهی نتیجه درمانی را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، از طریق میکروسکوپ هم-کانونی پیشرفته، ما توانسته‌ایم پاسخ ایمنی ضد توموری تولید شده در نمونه‌های کبد را بررسی کنیم.

 

دکتر ملرو اظهار کرد که هفت سال پیش گروه در کلینیک دانشگاه ناوارا در درمان سرطان کبد با استفاده از ایمنی‌درمانی پیشگام بودند و این درمان‌ها به‌طور اساسی تکامل بیماری را در بسیاری از بیماران تغییر داده است.

 

وی افزود: تلاش‌های تحقیقاتی کنونی ما بر افزایش کارایی با استفاده از ترکیب‌های هم‌افزایی متمرکز است. چالش ما بررسی بیشتر مکانیسم‌های درگیر و نشان دادن اثربخشی و ایمنی این ترکیب‌های درمانی جدید در آزمایش‌های بالینی با بیماران است.

 

 نتایج این تحقیق در مجله علمی Cell Reports Medicine منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------