کم خوابی فواید شناختی ورزش را متوقف می کند



کم خوابی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
نتایج یک مطالعه نشان می دهد کمبود خواب ممکن است مزایای شناختی فعالیت بدنی را کاهش دهد.

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان عملکرد شناختی را در طول ۱۰ سال در ۸۹۵۸ فرد ۵۰ ساله و بالاتر در انگلستان بررسی کردند.

 

این مطالعه نشان داد افرادی که بین ۶ تا ۸ ساعت در شب می‌خوابیدند و سطوح بالاتری از فعالیت بدنی داشتند، عملکرد شناختی بهتری داشتند.

 

افرادی که کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابیدند، حتی اگر در سطوح بالاتری از فعالیت بدنی شرکت داشتند، در طی ده سال زوال شناختی سریع‌تری را تجربه کردند.

 

در میان شرکت کنندگان ۷۰ ساله و بالاتر، به نظر می‌رسد که مزایای سطوح بالاتر فعالیت بدنی بر عملکرد شناختی علیرغم تعداد ساعات خواب حفظ می‌شود.

 

شواهد به دست آمده از تحقیقات موجود نشان می‌دهد که فعالیت بدنی برای سلامت مغز مفید است و ممکن است در برابر ایجاد بیماری‌های عصبی مانند زوال عقل و بیماری پارکینسون محافظت کند. با این حال، مطالعه جدید نشان داد که محرومیت از خواب می‌تواند مزایای حاصل از ورزش را کاهش دهد.

 

مطالعات متعدد نشان داده اند که ورزش ممکن است خطر ابتلاء به زوال عقل را کاهش دهد. با این حال، مطالعات بیشتر کمبود خواب را با افزایش خطر زوال عقل مرتبط می‌دانند.

 

«میکائلا بلومبرگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالج لندن، می‌گوید: «فعالیت بدنی و خواب عواملی هستند که به طور مستقل به عملکرد شناختی کمک می‌کنند، اما در عین حال به هم نیز مرتبط هستند.»

 

وی در ادامه افزود: «ما شگفت زده شدیم که متوجه شدیم مزایای شناختی مرتبط با فعالیت بدنی زمانی که شرکت کنندگان مدت خواب کافی نداشتند کاهش می‌یابد، اما این یافته‌ها مطمئناً مطابق با تحقیقات قبلی است که به نقش مهم خواب در بازیابی شناختی و فیزیکی اشاره می‌کند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------