ضربه مغزی ضریب هوشی کودک را کاهش نمی دهد



ضربه مغزی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
طبق نتایج یک مطالعه جدید، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ضربه مغزی نقاط ضریب هوشی کودک را از بین می برد وجود ندارد.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند که در مقایسه با کودکان و نوجوانانی که دچار شکستگی استخوان یا رگ به رگ شدن مچ پا شده‌اند، آنهایی که اخیراً ضربه مغزی شده‌اند در تست‌های هوشی تا سه ماه پس از آسیب سر به خوبی عمل کرده‌اند.

 

این مطالعه، نگرانی بسیاری از والدین و همچنین جوانانی را که در ورزش، بازی یا تصادف سرشان ضربه می‌خورد، را کاهش می‌دهد.

 

«اشلی ور»، محقق ارشد از دانشگاه ایالتی جورجیا، خاطرنشان کرد: «آن‌ها اغلب می‌پرسند که آیا این آسیب، تیزهوشی آن‌ها را کاهش می‌دهد. این مطالعه خبر خوبی برای از بین بردن نگرای آنها دارد.»

 

ضربه مغزی نوعی آسیب مغزی تروماتیک است. زمانی رخ می‌دهد که مغز در اطراف جمجمه تکان می‌خورد. این اتفاق می‌تواند علائم فوری مختلفی مانند سردرد، گیجی، سرگیجه و احساس ناخوشایند کلی ایجاد کند.

 

به خوبی مشخص شده است که ضربه مغزی شدیدتر می‌تواند به عملکرد فکری درازمدت کودکان آسیب برساند، اما مطالعات در مورد ضربه مغزی به نتایج متفاوتی رسیده اند.

 

این مطالعه شامل ۸۶۶ کودک ۸ تا ۱۷ ساله بود. به طور کلی، ۵۶۶ نفر دچار ضربه مغزی شده بودند و ۳۰۰ نفر به دلیل آسیب ارتوپدی (عمدتاً شکستگی یا رگ به رگ شدن مفصل) تحت درمان قرار گرفتند.

 

همه بچه‌ها سه تا ۱۸ روز بعد از آسیب دیدگی یا سه ماه بعد برای انجام تست‌های استاندارد هوش برگشتند.

 

به طور کلی، تیم تحقیق دریافت کودکان مبتلا به ضربه مغزی در هر دو مقطع زمانی، نمرات IQ مشابهی با آنهایی که آسیب‌های ارتوپدی داشتند، کسب کردند. میانگین نمرات، در ضریب هوشی کلی و خرده‌آزمون‌های واژگان و استدلال، در هر دو گروه آسیب‌دیده، در محدوده نرمال بود.

 

این مطالعه نشان داد حتی زمانی که بچه‌ها سابقه ضربه مغزی قبلی یا علائم شدیدتری داشتند، به نظر نمی‌رسید که به عملکرد تست IQ آنها آسیب رسیده باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------