بیماری روانی پدر ریسک زایمان زودهنگام را افزایش می دهد



زایمان زودهنگام،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
به گفته محققان، تنها سلامت روان مادر نیست که با خطر زایمان زودرس مرتبط است، بلکه مسائل مربوط به پدر نیز در این زمینه دخیل هستند.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر تولد زودرس برای نوزادانی که مادر یا پدرشان مشکل روانپزشکی داشتند، بیشتر از نوزادانی است که والدینشان این تشخیص را نداشتند.

 

محققان مؤسسه کارولینسکا در سوئد داده‌های مربوط به تمام تولدهای زنده را بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۶ تجزیه و تحلیل کردند.

 

از ۱.۵ میلیون نوزاد، ۱۵ درصد از والدین مبتلا به مشکلات سلامت روان متولد شده بودند. برای والدین بدون تشخیص این نوع بیماری‌ها، ۵.۸ درصد از نوزادان نارس به دنیا آمدند.

 

تشخیص پدری که دچار مشکلات روانی است خطر تولد زودرس را تا ۶.۳ درصد و تشخیص مادری با چنین مشکلات، خطر را به ۷.۳ درصد افزایش داد. اگر هر دو والدین تشخیص مشکل در سلامت روانی داشتند، خطر زایمان زودرس در ۸.۳ درصد از تولدها بیشتر بود.

 

محققان همچنین دریافتند که این خطر برای والدینی که دارای چندین اختلال روانپزشکی هستند حتی بیشتر می‌شود.

 

«وی یائو یین»، محقق فوق دکتری و نویسنده این مطالعه، گفت: «کودکان والدین مبتلا به بیماری روانی در معرض افزایش خطر تولد زود هنگام هستند– هم مادر و هم پدر در این زمینه مهم هستند».

 

تولد زودرس با پیامدهای منفی برای سلامتی نوزادان از جمله کم خونی، زردی، مشکلات سیستم ایمنی و فلج مغزی و همچنین خطر بالاتر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد همراه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------