سازمان جهانی بهداشت: سویه جدید ویروس کرونا تهدید بزرگی برای سلامت عمومی نیست



کرونا در آمریکا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
سویه جدید با نام مستعار Eris اکنون بیشترین نسبت عفونت‌های جدید کووید را در سراسر آمریکا به خود اختصاص داده است.

به گزارش مهر به نقل از میدسن نت، بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، تصور می‌شود حدود ۱۷.۳ درصد از موارد کووید در ایالات متحده ناشی از سویه‌ای است که به طور رسمی به عنوان EG.۵ و با نام مستعار "اریس" شناخته می‌شود.

 

سایر سویه های غالب شامل XBB.۱.۱۶، با ۱۵.۶ درصد موارد، و XBB.۲.۲۳، با ۱۱.۲ درصد موارد، است. ۱۰.۳ درصد دیگر از موارد کووید از XBB.۱.۵ است، در حالی که ۸.۶ درصد موارد توسط یک نوع مرتبط با XBB به نام FL.۱.۵.۱ ایجاد شده است.

 

کارشناسان می‌گویند EG.۵ ممکن است سویه های دیگر را شکست دهد، زیرا به نظر می‌رسد جهش اندکی مفید دارد.

 

Eris یکی از چندین زیرمجموعه Omicron است که در ماه‌های اخیر برای تسلط با یکدیگر رقابت کرده‌اند. همه این گونه‌ها از زیرمجموعه‌های سویه XBB هستند که هدف کووید پاییز امسال است.

 

به گفته محققان، در حالی که وضعیت اضطراری کووید برداشته شده است و ما دیگر در مرحله بحران نیستیم، اما تهدید کووید از بین نرفته است. بنابراین، پیگیری و نظارت و توالی یابی کاملاً ضروری است.

 

سازمان جهانی بهداشت: سویه جدید ویروس کرونا تهدید بزرگی برای سلامت عمومی نیست

سازمان جهانی بهداشت (WHO) سویه EG.۵ ویروس کرونا را که در حال حاضر در ایالات متحده و چین شیوع پیدا کرده است را از نظر طیف گستردگی انواع سویه‌های ویروس کرونا به عنوان واریانت تحت نظر طبقه‌بندی کرد اما خاطرنشان کرد که به نظر نمی‌رسد این واریانت تهدیدی بیش از سایر واریانت‌های ویروس کرونا برای سلامت عمومی باشد.

 

واریانت EG.۵ علاوه بر رشد سریع در آمریکا، در چین، کره‌جنوبی، ژاپن، کانادا و سایر کشورها نیز شناسایی شده است.

 

سازمان جهانی بهداشت در ارزیابی خطر این سویه جدید ویروس کرونا با اشاره به اینکه در مجموع شواهد موجود نشان نمی‌دهد که سویه EG.۵ خطرات سلامت عمومی بیشتری نسبت به سایر زیرشاخه‌های ویروس اومیکرون داشته باشد، تاکید کرد: برای اظهارنظر قطعی در این زمینه، ارزیابی جامع‌تری از خطرات ناشی از این سویه جدید مورد نیاز است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------