پروتئین یافت شده در شیر، زخم ها را به سرعت بهبود می بخشد



شیر،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یافته های اخیر محققان کالج دانشگاهی لندن نشان داد: باندهای تزریق شده با کازئین، پروتئینی که به فراوانی در شیر گاو یافت می شود، بهبود زخم را به طور قابل توجهی در موش ‌ها سرعت بخشید.

به گزارش سیناپرس، کازئین، پروتئینی است که در به طور طبیعی در شیر پستانداران یافت می ‌شود و حدود ۸۰ درصد از شیر گاو را تشکیل می‌ دهد.

 

این تحقیق، اولین مطالعه‌ ای است که فواید درمانی شناخته شده کازئین را بر روی یک مدل حیوانی آزمایش کرده است. نتایج تحقیقاتی، بسیار امیدوارکننده هستند و نشان داده اند، کازئین که دارای خواص ضد میکروبی است، می تواند جایگزین ارزان تر و مناسب تری برای برخی مواد قیمتی مورد استفاده در پانسمان های زخم، مثل نقره باشد.

 

در این مطالعه، موش ‌های صحرایی که دارای زخم های یکسانی روی پوست خود بودند، به سه گروه مختلف تقسیم شدند. زخم های گروه اول از طریق باندهای تزریق شده با کازئین و گروه دوم با باندهای PCL معمولی درمان شدند؛ گروه سوم به عنوان گروه کنترل در نظر گرفته شد.

 

تیم تحقیقاتی، پس از گذشت ۱۴ روز دریافت که زخم‌ موش های درمان شده به کمک باندهای تزریق شده با کازئین، به طور قابل توجهی سریع تر از زخم های دو گروه دیگر، بهبود یافت.

 

دانشمندان اظهار داشتند: مواد طبیعی دارای خواص شگفت انگیزی هستند که بسیاری از آنها هنوز کشف نشده اند. ما می دانستیم که کازئین با مزایای درمانی بسیاری همراه است و نتایج ما تایید کرده اند که پتانسیل زیادی برای استفاده از این پروتئین، در کاربردهای پزشکی از جمله پانسمان زخم وجود دارد.

 

یافته های تحقیقاتی این مطالعه از طریق مجله Interface قابل دسترسی هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------