کشیدن علف (حشیش) کد ژنتیکی انسان را تغییر داده و به نسل بعد منتقل می کند



حشیش،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
نتایج یک تحقیق جدید علمی نشان می دهد کشیدن علف (حشیش، ماری جوانا و...) برای مدتی طولانی کد ژنتیکی فرد مصرف کننده را تغییر داده و حتی می تواند از طریق توارث به نسل های بعدی فرد مصرف کننده منتقل شود.

به گزارش عصرایران، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کشیدن علف‌ برای مدتی طولانی ممکن است بخش‌هایی از کد ژنتیکی فرد مصرف کننده را تغییر داده و حتی می‌تواند به فرزندان آنها نیز منتقل شود.

 

این مطالعه که در مجله Molecular Chemistry منتشر شده، هزار بزرگسال را در یک دوره 20 ساله مورد بررسی قرار داده و از آنها در فواصل زمانی مختلف نمونه خون گرفته شده است. 

 

از بررسی این نمونه‌های خون، دانشمندان تغییراتی را در "اپی ژنوم" آن‌ها، که ترکیبات شیمیایی کنترل کننده فعالیت ژن هستند، بررسی کردند.

 

دانشمندان کشف کردند که در واقع تغییراتی در اپی ژنوم مصرف کنندگان علف به ویژه افزودن نشانگرهای "متیلاسیون" DNA وجود دارد. 

 

متیلاسیون DNA اساسا زمانی است که یک گروه متیل - مولکولی از یک اتم کربن و سه اتم هیدروژن - به DNA اضافه می شود و جمع یا تفریق آن می تواند نحوه فعالیت ژن ها را تغییر دهد.

 

"لیفانگ هو" پزشک و اپیدمیولوژیست در دانشگاه نورث وسترن در رابطه با یافته های خونی این تحقیق به نشریه "ساینس آرت" گفت: " جالب است که ما به طور مداوم یک نشانگر را شناسایی کرده‌ایم که قبلا با مصرف تنباکو مرتبط بوده است، که نشان‌دهنده یک تنظیم مشترک اپی ژنتیکی بین مصرف تنباکو و ماری‌جوانا است."

 

در حالی که این مطالعه به این موضوع نمی پردازد که آیا مصرف ماری جوانا باعث سرطان یا سایر بیماری ها می شود، اما مطالعات قبلی استفاده از علف را با اختلالات خلقی دوقطبی و اسکیزوفرنی مرتبط دانسته اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------