آپنه خواب با کاهش اکسیژن خون، خطرات قلبی را افزایش می دهد



آپنه خواب،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
تحقیقات جدید نشان می دهد که آپنه خواب ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد زیرا تنفس نامنظم باعث کاهش سطح اکسیژن می شود.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، «علی آذربرزین»، مدیر گروه تحقیقات عوارض آپنه خواب بر سلامت در بیمارستان زنان و بریگهام و دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، می‌گوید: «این یافته‌ها به توصیف بهتر انواع پرخطر آپنه انسدادی خواب کمک می‌کند. ما امیدواریم که درمان آپنه خواب به پیشگیری از پیامدهای قلبی عروقی در آینده کمک کند.»

 

برای این مطالعه، تیم تحقیق اطلاعات بیش از ۴۵۰۰ بزرگسال میانسال و مسن را جمع آوری کرد که بخشی از دو مطالعه تحقیقاتی بودند؛ یک مطالعه مربوط به شکستگی در مردان و مطالعه دیگر مربوط به آترواسکلروز (تصلب شریان‌ها) بود.

 

به ازای هر میزان اُفت سطح اکسیژن خون در مردان در مطالعه شکستگی، خطر یک رویداد قلبی عروقی ۴۵ درصد افزایش یافت. محققان دریافتند در میان افرادی که در مطالعه آترواسکلروز بودند، خطر ۱۳ درصد افزایش یافت.

 

انسداد راه هوایی ۳۸ درصد از خطر مشاهده شده در مطالعه اول و ۱۲ درصد در مطالعه دیگر بود. یافته‌های مشابهی برای مرگ زودرس نیز مشاهده شد.

 

محققان گفتند که کاهش سطح اکسیژن عمدتاً به دلیل انسداد راه هوایی است و نه عوامل دیگر، مانند چاقی یا کاهش عملکرد ریه.

 

به گفته محققان: «این معیار مختص آپنه خواب است و ارتباطات کمتری با چاقی یا عامل دیگری دارد.»

 

محققان می‌گویند درک این مکانیسم‌ها می‌تواند نحوه طراحی آزمایش‌های بالینی آپنه خواب و آنچه در عمل بالینی اندازه‌گیری می‌شود را تغییر دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------