گرمای شدید در کره جنوبی ۲۳ قربانی گرفت



گرما در کره جنوبی،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
بر اساس آمارهای رسمی، شمار جان‌باختگان موج گرمای شدید در کره جنوبی به ۲۳ نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، شمار جان‌باختگان موج گرمای شدید در کره جنوبی به ۲۳ نفر افزایش یافت. این تعداد حدود سه برابر شمار قربانیان موج گرما در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) به شمار می‌رود.

 

هشدار دولت کره جنوبی نسبت به موج گرما در سطح «جدی» باقی مانده است.

 

هشدار جدی که بالاترین سطح هشدار در کره جنوبی است از سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در این کشور اعلام شد.

 

هشت سال گذشته داغ‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریباً به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.

 

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر و شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

 

تغییرات اقلیمی نقش مهمی را در گرمایش زمین ایفا می‌کند. در همین حال عامل مهم دیگر بازگشت پیش بینی شده پدیده آب و هوایی ال‌نینو است. سازمان جهانی هواشناسی می‌گوید این ترکیب قرار است دمای جهانی را به رکورد جدیدی در پنج سال آینده برساند؛ در حالی که کارشناسان آب و هوایی اظهار کرده‌اند که این اتفاق می‌تواند در سال جاری میلادی یا سال آینده میلادی (۲۰۲۴) رخ دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------