پیش‌بینی دانشمندان: تا سال 2050 بیش از 800 میلیون نفر با کمردرد زندگی خواهند کرد



کمردرد،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
در این تحقیق با اشاره به سه عامل خطر اصلی کمردرد یعنی چاقی، سیگار کشیدن و عوامل ارگونومیک.

به گزارش دیجیاتو، یکی از علت‌های اصلی ناتوانی کمردرد است و بیش از 600 میلیون نفر با این عارضه دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. حالا محققان با انجام مطالعه جدیدی پیش‌بینی کرده‌اند که اگر هم‌اکنون اقدامات لازم را انجام ندهیم، ممکن است تا سال 2050، 843 میلیون نفر با کمر‌درد زندگی کنند.

 

در این تحقیق سیستماتیک جدید، داده‌های تقریباً 500 مطالعه از سراسر جهان که طی 30 سال گذشته انجام شده، با یکدیگر ترکیب شده‌اند تا اطلاعات بیشتری از کمردرد براساس کشور، سال، جنسیت و شدت وجود داشته باشد.

 

براساس گزارش‌های منتشرشده درباره این تحقیق، محققان پیش‌بینی کرده‌اند که تا 30 سال آینده 843 میلیون نفر در سراسر جهان با کمر‌درد زندگی خواهند کرد. به گفته آن‌ها هرچند جنسیت به‌طور مستقیم تأثیری در تعیین میزان خطر کمر‌درد ندارد، اما این عارضه در بین زنان بسیار شایع‌تر خواه بود. همانطور که آن‌ها اشاره می‌کنند، تاکنون در کل جهان 395 میلیون زن و 225 میلیون مرد، کمردرد را گزارش کرده‌اند.

 

عوامل اصلی کمردرد

محققان در ادامه مطالعه خود توضیح داده‌اند که اگر بتوانیم به سه عامل خطر اصلی یعنی چاقی، سیگار کشیدن و عوامل ارگونومیک محیط کار رسیدگی کنیم، میزان افراد دارای کمردرد جهان تا 39 درصد کاهش پیدا می‌کند.

 

تاکنون در مطالعات قبلی ارتباط بین سیگار کشیدن با ریزجریان‌های آسیب دیده ساختارهای ستون فقرات، مانند دیسک‌ها و مفاصل و همچنین ضعیف شده استخوان‌ها مشخص شده بود. از سویی دیگر، به گفته محققان سیگار کشیدن اغلب با سایر عوامل مانند کم تحرکی، چاقی و خواب مرتبط است که تمام آن‌ها منجر به افزایش خطر کمردرد می‌شوند.

 

به همین صورت، چاقی نیز با سایر عوامل سبنگ زندگی ناسالم مرتبط است که همه آن‌ها می‌توانند خطر کمردرد را افزایش دهند. چاقی همچنین باعث افزایش فشار روی ساختارهای ستون فقرات می‌شود و آن‌ها را مستعد آسیب می‌کند.

 

در نهایت محققان اشاره کرده‌اند که بسیاری از روش‌های درمان فعلی که شامل مسکن‌ها یا برخی روش‌های جراخی می‌شوند، یا کلاً مؤثر نیستند یا تأثیر بسیار کمی دارند. با توجه به ادعاهای مطرح شده در تحقیق جدید، مشخصاً باید برای شناسایی استراتژی‌های پیشگیری از کمردرد تحقیقات بیشتری انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------